22 pozycji bibliograficznych
8 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi
Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
1. "Anglicy nie lubią ujawniać swoich uczuć...". Komunikacja międzykulturowa w świetle materiałów do nauki języka angielskiego dla polskich emigrantów wojennych w Wielkiej Brytanii (lata 40. XX wieku),
2021,
Irmina Kotlarska ,
W: Nie/porozumienie, nie/tolerancja, w(y)kluczenie w języku i kulturze, 2021 / red. Ewa Biłas-Pleszak, Artur Rejter, Katarzyna Sujkowska-Sobicz, Wioletta Wilczek, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (#), s. 233--246, ISBN: 9788322640791
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
4. Znajomość języka angielskiego jako wartość w świetle wybranych materiałów do nauki tego języka z lat 1788-1947 - przyczynek do badań nad dyskursem edukacyjnym,
2020,
Irmina Kotlarska ,
W: Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze 2019: Dyskursy o przeszłości. Dyskursy w przeszłości, 2020 / red. nauk. Irmina Kotlarska, Magdalena Jurkiewicz-Nowak, Magdalena Hawrysz, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwesytetu Zielonogórskiego (#), s. 105--123, ISBN: 9788378424055
http://www.ow.uz.zgora.pl/produkt/zielonogorskie-seminaria-jezykoznawcze-2019/
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
6. Polszczyzna w służbie glottodydaktyki - zmiany we wzorcu tekstowym podręczników do nauki języka angielskiego wydanych po 1918 roku (wstęp do badań),
2019,
Irmina Kotlarska ,
W: Dziedzictwo językowe przeszłości - w stulecie odzyskania niepodległości, 2019 / red. nauk. Jolanta Klimek-Grądzka, Małgorzata Nowak, Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, (Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego), s. 71--86, ISBN: 9788373068841
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4873128&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-21589] [data modyf. 23-06-2021 10:58]
[20] [1]
7. Wizualizacja w dawnych polskich materiałach do nauki języka angielskiego - estetyka i funkcjonalność (rekonesans badawczy),
2019,
Irmina Kotlarska ,
W: Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze 2018: Estetyka językowa w komunikowaniu, 2019 , Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 313--329, ISBN: 9788378423379
http://www.ow.uz.zgora.pl/produkt/zielonogorskie-seminaria-jezykoznawcze-2018/
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-20881] [data modyf. 08-09-2021 14:32]
[20] [1]
8. Odświeżać kanony tekstów dawnych...,
2018,
Irmina Kotlarska ,
W: Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy, 2018 / red. nauk. Magdalena Pastuch, Mirosława Siuciak, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (#), s. 682--684, ISBN: 9788322631379
https://wydawnictwo.us.edu.pl/node/18103?language=en
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-20496] [data modyf. 29-09-2021 11:50]
[20] [1]
9. Przewodnik polsko-angielski Modesta Mariańskiego (1905) jako komunikat realizujący potrzeby komunikatywne polskich emigrantów w Stanach Zjednoczonych na początku XX wieku (część I)
,
2018,
Irmina Kotlarska ,
W: Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze. 2017: Wokół dziejów używania polszczyzny - wspólnoty, potrzeby, zachowania komunikatywne, 2018 / red. nauk. Magdalena Hawrysz, Marzanna Uździcka, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 153--163, ISBN: 9788378423188
http://www.ow.uz.zgora.pl/produkt/zielonogorskie-seminaria-jezykoznawcze-2017/
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
11. The first English phrase book written for Poles (1857) from the historical-pragmatic perspective,
2018,
Irmina Kotlarska ,
W: Interdisciplinary views on the English language, literature and culture, 2018 / ed. by Leszek Szymański, Joanna Zawodniak, Agnieszka Łobodziec, Marek Smoluk, Zielona Góra: Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Zielonogóskiego (#), s. 97--108, ISBN: 9788394656904
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4266984&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-19886] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
12. Wpływ sytuacji komunikacyjnej na kształ dialogu w "Rozmowach podręcznych dla podróżujących do Londynu Polaków nieumiejących zupełnie języka angielskiego" (1857) Franciszka Kuszla,
2018,
Irmina Kotlarska ,
W: Wędrówka, podróż, migracja w języku i kulturze, 2018 / pod red. Ewy Biłas-Pleszak, Joanny Przyklenk, Artura Rejtera, Katarzyny Sujkowskiej-Sobisz, Katowice: Wydawnictwo Uniwerstetu Śląskiego (#), (Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 3730), s. 391--403, ISBN: 9788322633687
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4394298&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-20478] [data modyf. 22-06-2021 09:44]
[20] [1]
13. Elementy ramy wydawniczej najstarszych polskich podręczników do nauki języka angielskiego jako źródło wiedzy o tekstach,
2017,
Irmina Kotlarska ,
W: Problemy języka i tekstu w perspektywie historycznej i współczesnej, 2017 / red. nauk. Barbara Mitrenga, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (#), (Linguarum silva), s. 53--70, ISBN: 9788322633625
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4290062&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-19958] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
14. Innowacyjność w karbach konwencji. O pierwszym podręczniku do nauki języka angielskiego dla Polaków,
2017,
Irmina Kotlarska ,
W: Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze. 2016: Zachowanie językowe - spontaniczność i automatyzm, 2017 / pod red. Magdaleny Hawrysz, Marzanny Uździckiej i Anny Wojciechowskiej, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 83--94, ISBN: 9788378423945
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4190833&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-19302] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
15. "Moje dziecię w stanie twoim doskonałe językó posiadanie jest nieodbicie potrzebne" - Wstęp do charakterystyki gatunkowej dawnych polskich podręczników do nauki języków obcych nowożytnych (aspekt strukturalny),
2017,
Irmina Kotlarska ,
W: Współczesny i dawny obraz dziecka w języku, 2017 / pod red. Leonardy Mariak i Joanny Rychter, Szczecin: Volumina.pl Daniel Krzanowski (#), s. 85--99, ISBN: 9788378673811
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4057789&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-INNEBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-19218] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
[5] [1]
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP)
1. "A Simplified Grammar of the Polish Language" Williama Morfilla - o pierwszej angielskojęzycznej gramatyce języka polskiego,
2021,
Irmina Kotlarska ,
Poradnik Językowy, Nr 1, 95--102, ISSN: 0551-5343,
bibliogr.
il.
summ.
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.33896/PorJ.2021.1.8
3. Jak analizować podręczniki do nauki języków obcych?
Garść uwag po lekturze książki Karen Risager
Representations of the World in Language Textbooks,
2019,
Irmina Kotlarska ,
Forum Lingwistyczne, nr 6, 139--144, ISSN: 2449-9587, eISSN: 2450-2758,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.31261/FL.2019.06.10
[AWCZ-24842] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
4. Materiały do nauki języka angielskiego wydawane od końca XVIII do połowy XX wieku jako źródła badań polsko-angielskich kontaktów językowych. Prolegomena badawcze,
2019,
Irmina Kotlarska ,
Socjolingwistyka, nr 33, 167--180, ISSN: 0208-6808, eISSN: 2545-0468,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: katalog tekstów, polsko-angielskie kontakty językowe
, teksty dydaktyczne
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.17651/SOCJOLING.33.10