PERS - System Informacji o Pracownikach

SKEP - dr hab. Mariusz Kruk

Dyscypliny naukowe językoznawstwo; udział: 100%, oświadczenie N: Tak
Jednostka Instytut Neofilologii / Zakład Anglistyki
Okres 1960 - 2023
Znaleziono 97 pozycji bibliograficznych
45 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
Od Do

cały dorobek (zarejestrowany w systemie)
1. Monografie naukowe, podręczniki akademickie, skrypty (Wydawnictwa zwarte, autorstwo lub redakcja) (WZ)
1. Individual Differences in Computer Assisted Language Learning Research, 2022, Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , London: Routledge (#), s. 176, , ISBN: 9781003240051, bibliogr. summ.
Kod: MON-W2-H BibTeX (pkt. 300) DOI: 10.4324/9781003240051
[WZ-16199] [data modyf. 13-09-2022 09:06]
[300] [1]
2. Understanding Emotions in English Language Learning in Virtual Worlds, 2022, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , London: Routledge (#), s. 140, , ISBN: 9781003240068, bibliogr. summ.
Kod: MON-W2-H BibTeX (pkt. 300) DOI: 10.4324/9781003240068
Cytowania wg WOS: 22 [18-11-2024],
[WZ-16075] [data modyf. 13-09-2022 09:07]
[300] [1]
3. Investigating Dynamic Relationships Among Individual Difference Variables in Learning English as a Foreign Language in a Virtual World, 2021, Mariusz Kruk , Switzerland: Springer Nature Verlag (#), s. 148, (Second Language Learning and Teaching), ISBN: 9783030652685,
Kod: MON-W1-H BibTeX (pkt. 120) DOI: 10.1007/978-3-030-65269-2
[WZ-15668] [data modyf. 08-09-2021 13:01]
[120] [1]
4. Boredom in the Foreign Language Classroom : A Micro-Perspective, 2020, Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Switzerland: Springer Verlag (#), s. 116, (Second Language Learning and Teaching), ISBN: 9783030507688,
Kod: MON-W1-H BibTeX (pkt. 120) DOI: 10.1007/978-3-030-50769-5
[WZ-15410] [data modyf. 06-09-2021 08:18]
[49.2] [0.41]
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
1. A study of language lerners' time perspective and their L2 motivation: A retrospective approach, 2022, Mariusz Kruk , Masoud Mahmoodzadeh , Joanna Zawodniak , W: Contemporary Trends in English-Language Studies: 15 Years of English Philology at the University of Zielona Góra, 2022 , (Red.) Leszek Szymański , Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 75--92, ISBN: 9788378424857 http://katalog.ow.uz.zgora.pl/produkt/contemporary-trends-in-english-language-studies/
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-22812] [data modyf. 20-10-2022 11:54]
[8.2] [0.41]
2. The Changing Nature of Foreign Language Anxiety: The Case of Individual Learners, 2021, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , W: Investigating Individual Learner Differences in Second Language Learning, 2021 / ed. Mirosław Pawlak, Cham: Springer (#), (Second Language Learning and Teaching), s. 49--72, ISBN: 9783030757267 https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-75726-7#about
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.1007/978-3-030-75726-7
[WZCZ-22091] [data modyf. 21-06-2021 09:05]
[10] [0.5]
3. Retrospektywne studium nudy doświadczanej podczas nauki języków angielskiego i niemieckiego, 2019, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , W: Zbliżenia 5. Językoznawstwo - literaturoznawstwo - translatologia, 2019 / red. Marta Woźnicka, Anna Stolarczyk-Gembiak, Marcin Trojszczak, Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, s. 215--228, ISBN: 9788365038326 https://ksiegarnia.pwn.pl/Zblizenia-5.-Jezykoznawstwo-literaturoznawstwo-translatologia,814252189,p.html
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-21216] [data modyf. 23-06-2021 10:11]
[2.5] [0.5]
4. Autonomy held in the hand or the use of mobile devices by advancedlearners of English, 2018, Mariusz Kruk , W: CALL for Mobility, 2018 / Eds. Joanna Pitura, Shannon Sauro, Berlin: Peter Lang GmbH (#), (Studies in Computer Assisted Language Learning), s. 97--111, ISBN: 9783631748367
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.3726/b13451
[WZCZ-20185] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
5. Boredom in practical English language classes: Insights from interview data, 2018, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , W: Interdisciplinary views on the English language, literature and culture, 2018 / ed. by Leszek Szymański, Joanna Zawodniak, Agnieszka Łobodziec, Marek Smoluk, Zielona Góra: Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Zielonogóskiego (#), s. 177--191, ISBN: 9788394656904 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4266984&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19890] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
6. Teaching Grammar in Virtual Worlds: The Case of the English Present Simple Tense, 2018, Mariusz Kruk , W: Handbook of Research on Integrating Technology Into Contemporary Language Learning and Teaching, 2018 / Eds. Bin Zou, Michael Thomas, -: IGI Global, s. 477--492, ISBN: 9781522551409
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.4018/978-1-5225-5140-9
[WZCZ-19800] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
7. The contribution of metaphor to university students' explicit knowledge about ELT methodology., 2018, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , W: Challenges of Second and Foreign Language Education in a Globalized World, 2018 / eds. Mirosław Pawlak, Anna Mystkowska-Wiertelak, -: Springer International Publishing AG (#), (Second Language Learning and Teaching), s. 271--286, ISBN: 9783319669755
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.1007/978-3-319-66975-5
[WZCZ-19354] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
8. Factors Influencing Willingness to Communicate in English in Second Life, 2016, Mariusz Kruk , W: Pathways to language, culture, communication and identity, 2016 / pod red. E.Woodward-Smith, H.A. Lankiewicz, M. Godlewskiej, Gdańsk: Wydawnictwo Ateneum - Szkoły Wyższej, s. 59--73, ISBN: 9788361079361
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-18803] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
9. Investigating the changing nature of boredom in the English language classroom: Results of a study, 2016, Mariusz Kruk , W: Nowy wymiar filologii, 2016 / red. nauk. Aneta Dłutek, Danuta Pietrzak. t. 1, Płock: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, s. 252--263, ISBN: 9788361601586
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-18443] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
10. The Impact of Using Internet Resources and Browser-based Virtual Worlds on the Level of Foreign Language Anxiety, 2016, Mariusz Kruk , W: CALL for Openness, 2016 / ed. by Mariusz Marczak and Jarosław Krajka, Frankfurt am Main: Peter Lang, (Studies in Computer Assisted Language Learning, Vol. 2), s. 103--121, ISBN: 9783631696422
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.3726/978-3-653-06756-9
[WZCZ-18742] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
11. CALL vs. traditional grammar instruction: The case of the past simple tense, 2015, Mariusz Kruk , W: Insights into Technology Enhanced Language Pedagogy, 2015 / eds. Anna Turula, Beata Mikołajewska, Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, (Gdansk Studies in Language, Vol. 4), s. 67--78, ISBN: 9783631656693
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-16980] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
12. Willingness to communicate in English in Active Worlds, 2015, Mariusz Kruk , W: CALL for Bridges between School and Academia, 2015 / Anna Turula, Maria Chojnacka (eds.), Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, (Studies in Computer Assisted Language Learning, Vol. 1), s. 129--142, ISBN: 9783631663356
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-17318] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
13. Refleksja nad uczeniem się gramatyki na lekcjach języka angielskiego z wykorzystaniem zasobów Internetu i świata wirtualnego, 2014, Mariusz Kruk , W: Refleksja w uczeniu się i nauczaniu języków obcych, 2014 / red. Małgorzata Baran-Łucarz, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 221--234, ISBN: 9788322934623
Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-16990] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
14. The Use of Internet Resources in Developing Autonomy in Learning English Pronunciation: A Qualitative Study, 2014, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , W: Classroom-oriented Research: Achievements and Challenges, 2014 / Mirosław Pawlak, Jakub Bielak, Anna Mystkowska-Wiertelak (eds.), Berlin: Springer, s. 169--184, ISBN: 9783319001876
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-15873] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
15. Using online resources in the development of reading and listening skills in English lessons, 2014, Mariusz Kruk , W: Culture and Creativity in Discourse Studies and Foreign Language Pedagogy, 2014 / ed. Emilia Wąsikiewicz-Firlej, Hadrian Aleksander Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak, Piła: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, s. 223--237, ISBN: 9788362617418
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-16129] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
16. Autonomia, sprawność mówienia, różnice indywidualne - wyniki projektu badawczego, 2013, Mariusz Kruk , Elżbieta Tomczyk , W: Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu się i nauczaniu języka obcego, 2013 / pod red. Mirosława Pawlaka, Poznań - Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, s. 229--248, ISBN: 9788362135264
Kod: MOR-NANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-15905] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
17. Virtual worlds, Internet resources, motivation: The results of a research project, 2013, Mariusz Kruk , W: Perspectives on Foreign Language Learning, 2013 / ed. by Łukasz Salski, Weronika Szubko-Sitarek, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 167--182, ISBN: 9788379690329
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-15988] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
18. Rozwijanie autonomii ucznia za pomocą zasobów Internetu - prezentacja wyników jakościowych badania eksperymentalnego, 2011, Mariusz Kruk , W: Autonomia w nauce języka obcego - uczeń a nauczyciel, 2011 / red. Mirosław Pawlak, Poznań - Kalisz - Konin: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, s. 313--326, ISBN: 9788362135998
Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt. 0)
[WZCZ-15328] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
19. The Use of the Internet and Instant Messengers in Assisting the Acquisition of Speaking Skills in English Lessons, 2011, Mariusz Kruk , W: Speaking and Instructed Foreign Language Acquisition, 2011 / ed. by Miroslaw Pawlak, Ewa Waniek-Klimczak and Jan Majer, Bristol - Buffalo - Toronto: Multilingual Matters, (Second Language Acquisition), s. 258--267, ISBN: 9781847694119
Kod: MOR-ANG BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-15327] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
20. Wykorzystanie internetowych narzędzi autorskich w nauczaniu językow obcych, 2011, Mariusz Kruk , W: Wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce języków obcych, 2011 / pod red. Mirosława Pawlaka i Bartosza Wolskiego, Poznań - Kalisz - Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, s. 91--102, ISBN: 9788388335686 - [brak afiliacji UZ]
Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt. 0)
[WZCZ-15326] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
21. Rola nauczyciela i ucznia w klasie językowej a rozwijanie autonomii ucznia za pomocą internetu, 2009, Mariusz Kruk , W: Problemy współczesnej dydaktyki językow obcych, 2009 / pod red. Mirosława Pawlaka, Marka Derenowskiego i Bartosza Wolskiego, Poznań - Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, s. 237--248, ISBN: 9788362135066
Kod: ROZ-2 BibTeX (pkt. 0)
[WZCZ-15329] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP)
1. A Longitudinal Analysis of Informal Digital Learning of English, Willingness to Communicate and Foreign Language Boredom: A Latent Change Score Mediation Model, 2023, Tahereh Taherian , Majid Elahi Shirvan , Elham Yazdanmehr , Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Asia-Pacific Education Researcher, 1--14, ISSN: 0119-5646, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Foreign language boredom, Informal digital learning of English, Latent change score mediation, Willingness to communicate
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.1007/s40299-023-00751-z
Cytowania wg WOS: 14 [18-11-2024], JIF: 3.600
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 01-07-2023
[AWCZ-34254] [data modyf. 05-07-2023 08:54]
[31.3] [0.45]
2. Achievement emotions and control-value appraisals in foreign language learning, 2023, Chengchen Li , Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Journal of Multilingual and Multicultural Development, -, ISSN: 0143-4632, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: achievement emotions, anxiety, boredom, control-value theory, enjoyment, second language acquisition
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.1080/01434632.2023.2183961
Cytowania wg WOS: 11 [18-11-2024], JIF: 2.700
[AWCZ-34205] [data modyf. 09-04-2024 13:45]
[40.41] [0.58]
3. Emotion and cognition are two wings of the same bird: Insights into academic emotion regulation, critical thinking, self-efficacy beliefs, academic resilience, and academic engagement in Iranian EFL context, 2023, Ehsan Namaziandost , Afsheen Rezai , Tahereh Heydarnejad , Mariusz Kruk , Thinking Skills and Creativity, Vol. 50, 101409, ISSN: 1871-1871, bibliogr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 140) DOI: 10.1016/j.tsc.2023.101409
Cytowania wg WOS: 9 [18-11-2024], JIF: 3.500
[AWCZ-34538] [data modyf. 30-10-2023 08:28]
[140] [1]
4. Investigating in-class and after-class boredom among advanced learners of English: intensity, interrelationships and learner profiles, 2023, Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Kata Csizér , Joanna Zawodniak , Applied Linguistics Review, -, ISSN: 1868-6311, eISSN: 1868-6311,
Słowa kluczowe: achievement, after- class boredom, homework, implicit and explicit learning, in-class boredom, leisure boredom
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1515/applirev-2022-0150
Cytowania wg WOS: 1 [18-11-2024], JIF: 2.100
[AWCZ-34435] [data modyf. 26-09-2023 14:47]
[100] [0.5]
5. Metacognitive knowledge and openness to diversity and challenge among Turkish pre-service EFL teachers: The mediating role of creative self-efficacy, 2023, Erkan Yüce , Mariusz Kruk , Ali Derakhshan , Thinking Skills and Creativity, Vol. 50, -, ISSN: 1871-1871, bibliogr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 140) DOI: 10.1016/j.tsc.2023.101386
Cytowania wg WOS: 19 [18-11-2024], JIF: 3.500
[AWCZ-34437] [data modyf. 26-09-2023 15:00]
[140] [1]
6. Modelling boredom in the EFL context: An investigation of the role of coping self-efficacy, mindfulness, and foreign language enjoyment, 2023, Jalil Fathi , Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Milad Naderi , Language Teaching Research, 1--10, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1177/13621688231182176
Cytowania wg WOS: 20 [18-11-2024], JIF: 3.300
[AWCZ-34253] [data modyf. 05-07-2023 08:39]
[200] [1]
7. Revisiting after-class boredom via exploratory structural equation modeling, 2023, Mirosław Pawlak , Mehdi Solhi , Majid Elahi Shirvan , Mariusz Kruk , Tahereh Taherian , IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, -, ISSN: 0019-042X,
Słowa kluczowe: BLEOS, bifactor ESEM, confirmatory factor analysis (CFA), construct validity, exploratory structural equation modeling (ESEM)
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1515/iral-2022-0151
Cytowania wg WOS: 7 [18-11-2024], JIF: 1.400
[AWCZ-34206] [data modyf. 02-06-2023 14:49]
[100] [1]
8. Special issue: new horizons in emotional literacy in traditional and virtual language learning classes, 2023, Parisa Abdolrezapour , Mariusz Kruk , Nasim Ghanbari , Language Learning Journal, Vol. 51, Iss. 1, 131--132, ISSN: 0957-1736,
Kod: ROZ-3 BibTeX (pkt. 0) DOI: 10.1080/09571736.2022.2161206
Cytowania wg WOS: 0 [18-11-2024], JIF: 2.200
[AWCZ-34256] [data modyf. 05-07-2023 10:52]
9. When time matters: Mechanisms of change ina mediational model of foreign language playfulnessand L2 learners' emotions using latent change scoremediation models, 2023, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Tahereh Taherian , Erkan Yüce , Majid Elahi Shirvan , Elyas BarabadI , Studies in Second Language Learning and Teaching, 13 (1), 39--69, ISSN: 2083-5205, eISSN: 2084-1965, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: CDST, foreign language boredom, foreign language enjoymen, foreign language playfulness, latent change score mediation model
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.14746/ssllt.37174
Cytowania wg WOS: 8 [18-11-2024], JIF: 3.700
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 31-03-2023
[AWCZ-34200] [data modyf. 31-05-2023 13:13]
[100] [1]
10. Yet another look at strategies for learning grammar: Validating the Grammar Learning Strategy Inventory in the Iranian EFL context, 2023, Mirosław Pawlak , Ali Derakhshan , Mostafa Mehdizadeh , Mariusz Kruk , System, Vol. 118, -, ISSN: 0346-251X, bibliogr. tab. wykr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1016/j.system.2023.103139
Cytowania wg WOS: 1 [18-11-2024], JIF: 4.900
[AWCZ-34436] [data modyf. 26-09-2023 14:54]
[100] [1]
11. A longitudinal study of foreign language enjoyment and boredom: A latent growth curve modeling, 2022, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Majid Elahi Shirvan , Tahereh Taherian , Elham Yazdanmehr , Language Teaching Research, -, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
Słowa kluczowe: boredom, foreign language enjoyment, growth, initial level, latent growth curve model
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1177/13621688221082303
Cytowania wg WOS: 27 [18-11-2024], JIF: 4.200
[AWCZ-33090] [data modyf. 04-07-2022 11:51]
[200] [1]
12. A retrospective view on foreign language anxiety, 2022, Mariusz Kruk , Fatemeh Moafian , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, 10, 4, 299--318, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: FLA, FLA dynamics, retrospective variations in FLA
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.30438/ksj.2022.10.4.1
[AWCZ-34204] [data modyf. 02-06-2023 13:05]
[10] [0.5]
13. Classroom environment and willingness to communicate in English: The mediating role of emotions experienced by university students in China, 2022, Chengchen Li , Jean-Marc Dewaele , Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Language Teaching Research, -, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954, bibliogr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1177/13621688221111623
Cytowania wg WOS: 50 [18-11-2024], JIF: 4.200
[AWCZ-33374] [data modyf. 13-09-2022 09:17]
[200] [1]
14. Classroom social climate, growth language mindset, and student engagement: the mediating role of boredom in learning English as a foreign language, 2022, Ali Derakhshan , Jalil Fathi , Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Journal of Multilingual and Multicultural Development, -, ISSN: 0143-4632, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: English as, boredom, classroom social climate, growht language mindset, student engagement
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.1080/01434632.2022.2099407
Cytowania wg WOS: 103 [18-11-2024], JIF: 2.300
[AWCZ-33380] [data modyf. 15-09-2022 09:35]
[35] [0.5]
15. Examining the underlying structure of after-class boredom experienced by English majors, 2022, Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , Sławomir Pasikowski , System, Vol. 106, art no. 102769, ISSN: 0346-251X, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: After-class boredom, Attainment, Boredom, Boredom proneness, Negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1016/j.system.2022.102769
Cytowania wg WOS: 10 [18-11-2024], JIF: 6.000
[AWCZ-33039] [data modyf. 16-11-2023 10:19]
[50] [0.5]
16. Investigating grit in second language learning: The role of individual difference factors and background variables, 2022, Mirosław Pawlak , Kata Csizér , Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , Language Teaching Research, -, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954, bibliogr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1177/13621688221105775
Cytowania wg WOS: 24 [18-11-2024], JIF: 4.200
[AWCZ-33376] [data modyf. 13-09-2022 09:38]
[100] [0.5]
17. Motivational dynamics in learning English in Second Life, 2022, Mariusz Kruk , ELT Journal, Vol. 76, Iss. 4, 465--475, ISSN: 0951-0893, eISSN: 1477-4526, bibliogr. rys.
Słowa kluczowe: Second Life, changes in motivation, informal learning, learning English, virtual worlds
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 140) DOI: 10.1093/elt/ccab067
Cytowania wg WOS: 3 [18-11-2024],
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: BEFORE_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 18-10-2021
[AWCZ-32606] [data modyf. 22-11-2023 10:49]
[140] [1]
18. Positive and negative emotions, L2 grit and perceived competence as predictors of L2 motivated behaviour, 2022, Mirosław Pawlak , Nourollah Zarrinabadi , Mariusz Kruk , Journal of Multilingual and Multicultural Development, -, ISSN: 0143-4632, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: L2 grit, anxiety, boredom, enjoyment, motivated behaviour, self-perceived competence
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.1080/01434632.2022.2091579
Cytowania wg WOS: 48 [18-11-2024], JIF: 2.300
[AWCZ-33381] [data modyf. 15-09-2022 09:51]
[40.41] [0.58]
19. Potential sources of foreign language learning boredom: A Q methodology study , 2022, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Majid Elahi Shirvan , Tahereh Taherian , Elham Yazdanmehr , Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 12, No. 1, 37--58, ISSN: 2083-5205, eISSN: 2084-1965, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Q methodology, activity-induced boredom, foreign language learning boredom (FLLB), student-induced boredom, teacher-induced boredom
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.14746/ssllt.2022.12.1.3
Cytowania wg WOS: 33 [18-11-2024], JIF: 3.400
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 21-03-2023
[AWCZ-33089] [data modyf. 05-02-2024 11:01]
[100] [1]
20. The emergence of boredom in an online language class: An ecological perspective, 2022, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Majid Elahi Shirvan , Mojdeh Shahnama , System, -, ISSN: 0346-251X, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Boredom, COVID-19 pandemic, Ecological perspective, Nested ecosystems model, Online setting
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1016/j.system.2022.102803
Cytowania wg WOS: 27 [18-11-2024], JIF: 6.000
[AWCZ-33159] [data modyf. 04-07-2022 11:53]
[100] [1]
21. A longitudinal study of the subdomains of boredom in practical English language classes in an online setting: A factor of curves latent growth modeling , 2021, Mariusz Kruk , Majid Elahi Shirvan , Mirosław Pawlak , Tahereh Taheriane , Elham Yazdanmehr , Journal of Multilingual and Multicultural Development, 1--10, ISSN: 0143-4632, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Boredom in English language classes in an online setting, disengagement, factor of curves modeling, lack of satisfaction or challenge, monotony and repetitiveness
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.1080/01434632.2021.2006404
Cytowania wg WOS: 24 [18-11-2024], JIF: 1.961
[AWCZ-32691] [data modyf. 30-06-2022 09:35]
[31.3] [0.45]
22. Activity-induced boredom in online EFL classes, 2021, Ali Derakhshan , Mariusz Kruk , Mostafa Mehdizadeh , Mirosław Pawlak , ELT Journal, Vol. 76, Iss. 1, 58--68, ISSN: 0951-0893, eISSN: 1477-4526,
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 140) DOI: 10.1093/elt/ccab072
Cytowania wg WOS: 72 [18-11-2024], JIF: 2.481
[AWCZ-32605] [data modyf. 11-07-2022 12:32]
[140] [1]
23. Another look at boredom in language instruction: The role of the predictable and the unexpected, 2021, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 11, No 1, 15--40, ISSN: 2083-5205, eISSN: 2084-1965, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: English as a foreign language, L2 instructions, boredom, micro-perspective, negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.14746/ssllt.2021.11.1.2
Cytowania wg WOS: 33 [18-11-2024], JIF: 2.352
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 29-03-2021
[AWCZ-31870] [data modyf. 01-07-2022 12:35]
[50] [0.5]
24. Boredom as an Aversive Emotion Experienced by English Majors, 2021, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , RELC Journal, -, ISSN: 0033-6882, eISSN: 1745-526X,
Słowa kluczowe: advanced learners of English, boredom, boredom in English language classes, individual differences, negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.1177/0033688220971862
Cytowania wg WOS: 3 [18-11-2024], JIF: 1.620
[AWCZ-26156] [data modyf. 30-06-2022 09:29]
[28.58] [0.41]
25. Boredom in online classes in the Iranian EFL context: Sources and solutions, 2021, Ali Derakhshan , Mariusz Kruk , Mostafa Mehdizadeh , Mirosław Pawlak , System, 101, 1--16, ISSN: 0346-251X, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Boredom, Boredom in online classes, COVID-19 pandemic, Online English learning, Student participation, Teacher-student interaction
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1016/j.system.2021.102556
Cytowania wg WOS: 179 [18-11-2024], JIF: 4.518
[AWCZ-31982] [data modyf. 30-06-2022 14:00]
[100] [1]
26. Boredom in online English language classes: Mediating variables and coping strategies, 2021, Mariusz Kruk , Language Teaching Research, 1--10, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: COVID-19, L2 boredom, content-based courses, coping strategies, emergency-prompted remote teaching, online L2 education, skills-based courses
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1177/13621688211064944
Cytowania wg WOS: 75 [18-11-2024], JIF: 3.401
[AWCZ-32812] [data modyf. 30-06-2022 14:24]
[200] [1]
27. Boredom in practical English language classes: a longitudinal confirmatory factor analysis-curve of factors model, 2021, Majid Elahi Shirvan , Elham Yazdanmehr , Tahereh Taheriane , Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Applied Linguistics Review, 1-8, ISSN: 1868-6311, eISSN: 1868-6311, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: boredom in practical English language classes, curve of factors model, longitudinal confirmatory factor analysis, longitudinal validity, temporal change
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1515/applirev-2021-0073
Cytowania wg WOS: 14 [18-11-2024], JIF: 3.063
[AWCZ-32699] [data modyf. 30-06-2022 11:47]
[200] [1]
28. Using internet resources in the development of English pronunciation: the case of the past tense -ed ending, 2021, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Computer Assisted Language Learning, 1--12, ISSN: 0958-8221,
Słowa kluczowe: Internet resources, past tense -ed ending, pronunciation instruction
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1080/09588221.2021.1907416
Cytowania wg WOS: 4 [18-11-2024], JIF: 5.964
[AWCZ-31868] [data modyf. 01-07-2022 12:34]
[200] [1]
29. Znaczenie determinacji w nauce języka angielskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym, 2021, Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , NEOFILOLOG, 56, nr 1, 9--22, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: cele długofalowe, determinacja, osobowość, różnice indywidualne, wytwałość
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.14746/n.2021.56.1.2
Open Access: Licence: CC-BY-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 31-03-2021
[AWCZ-31871] [data modyf. 07-05-2021 13:10]
[28.58] [0.41]
30. A Comparative Study of the Experience of Boredom in the L2 and L3 Classroom, 2020, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , English Teaching and Learning, 1--21, ISSN: 1023-7267,
Słowa kluczowe: Boredom, Dis/engagement, Fluctuations in the levels of boredom, L2 and L3 classroom
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 40) DOI: 10.1007/s42321-020-00056-0
Cytowania wg WOS: 36 [18-11-2024],
[AWCZ-25645] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [0.5]
31. Drugie życie, czyli o doświadczeniach studentów filologii angielskiej w świecie wirtualnym Second Life, 2020, Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Języki Obce w Szkole, nr 4, 11-17, bibliogr. summ.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-26157] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
32. Fluctuations in self-perceived foreign language anxiety during visits to Second Life: a case study, 2020, Mariusz Kruk , Innovation in Language Learning and Teaching, 1--14, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Changes in self-perceived, Second Life, case study, foreign language anxiety, informal learning
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1080/17501229.2020.1813737
Cytowania wg WOS: 4 [18-11-2024],
[AWCZ-25627] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[100] [1]
33. Individual trajectories of boredom in learning English as a foreign language at the university level: insights from three students' self-reported experience, 2020, Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Innovation in Language Learning and Teaching, 1--13, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Boredom, disengagement, individual trajectories
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1080/17501229.2020.1767108
Cytowania wg WOS: 39 [18-11-2024],
[AWCZ-25443] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[50] [0.5]
34. Investigating factors responsible for boredom in English classes: The case of advanced learners, 2020, Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , Sławomir Pasikowski , System, Vol. 91, 1--10, ISSN: 0346-251X, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Boredom, Boredom in English language classes, Boredom proneness
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1016/j.system.2020.102259
Cytowania wg WOS: 100 [18-11-2024], JIF: 3.167
[AWCZ-25181] [data modyf. 05-05-2022 12:43]
[50] [0.5]
35. Investigating individual trajectories in experiencing boredom in the language classroom: The case of 11 Polish students of English, 2020, Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , Language Teaching Research, Vol. 26, Issue 4, 1--17, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: boredom, disengagement, individual learner differences, individual trajectories, learning English
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1177/1362168820914004
Cytowania wg WOS: 50 [18-11-2024], JIF: 3.899
[AWCZ-25180] [data modyf. 13-09-2022 09:19]
[100] [0.5]
36. The neglected emotion of boredom in teaching English to advanced learners, 2020, Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , International Journal of Applied Linguistics, 1--13, ISSN: 0802-6106, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: (the intensity of) boredom, challenge, dis/engagement, individual difference factors, stimulation
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1111/ijal.12302
Cytowania wg WOS: 33 [18-11-2024], JIF: 1.267
[AWCZ-25442] [data modyf. 06-05-2022 14:56]
[50] [0.5]
37. Variation in experiencing boredom during self-directed learning in a virtual world. The case of one English major , 2020, Mariusz Kruk , Australian Review of Applied Linguistics, 1--11, ISSN: 0155-0640, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: Second Life, boredom in language learning, case study, fluctuations in self-perceived boredom levels, informal learning, self-directed learning
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 40) DOI: 10.1075/aral.19050.kru
Cytowania wg WOS: 7 [18-11-2024],
[AWCZ-25629] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[40] [1]
38. Boredom in the English language classroom: An investigation of three language learners, 2019, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE: Change, development and achievement in the L2classroom: Thinking back and looking ahead (Special Issue), tom 7, nr 2, 197--214, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: boredom, boredom proneness, complex dynamic systems, disengagement;
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.30438/ksj.2019.7.2.5
[AWCZ-25177] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
39. Changes in self-perceived willingness to communicate during visits to Second Life: a case study, 2019, Mariusz Kruk , Language Learning Journal, 2019, ISSN: 0957-1736, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: Changes In Self-perceived Willingness To Communicate, Second Life, case study, informal learning
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1080/09571736.2018.1554692
Cytowania wg WOS: 10 [18-11-2024],
[AWCZ-23927] [data modyf. 21-06-2021 12:41]
[100] [1]
40. Dynamicity of perceived willingness to communicate, motivation, boredom and anxiety in Second Life: the case of two advanced learners of English, 2019, Mariusz Kruk , Computer Assisted Language Learning, 2019, 1--27, ISSN: 0958-8221, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: changes in the levels of WTC, language anxiety and boredom, motivation, the complex dynamic systems, virtual worlds
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 200) DOI: 10.1080/09588221.2019.1677722
Cytowania wg WOS: 104 [18-11-2024],
[AWCZ-24567] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[200] [1]
41. Ewaluacja narzędzi badania nudy na zajęciach z praktycznej nauki języka angielskiego z perspektywy makro i mikro, 2019, Joanna Zawodniak , Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , NEOFILOLOG, nr 53/2, 155--170, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: narzędzia pomiaru nudy, nuda, ocenianie nudy, zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.14746/n.2019.53.2.10
[AWCZ-25175] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[6.67] [0.33]
42. O nudzie i przeciw nudzie w klasie językowej, 2019, Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Języki Obce w Szkole, nr 3, 23--27, bibliogr. summ.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-25174] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
43. On the possible interactions of varied EFL activities and learning styles with EFL students' motivational changes, 2019, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , Innovation in Language Learning and Teaching, 178--193, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
Słowa kluczowe: Motivational changes, assisted performance, complex dynamic systems theory, emergent behaviors, sociocultural theory
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1080/17501229.2017.1420654
Cytowania wg WOS: 2 [18-11-2024],
[AWCZ-22304] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[50] [0.5]
44. Changes in foreign language anxiety: A classroom perspective, 2018, Mariusz Kruk , International Journal of Applied Linguistics, 28(1), 31--57, ISSN: 0802-6106, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: changes in the levels of anxiety, foreign language anxiety, learning English, longitudinal study, qualitative and quantitative analysis
Kod: CZR-ERIH BibTeX (pkt. 25) DOI: 10.1111/ijal.12182
Cytowania wg WOS: 33 [18-11-2024],
[AWCZ-22303] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[25] [1]
45. Motivational dynamics of language learning in retrospect: Results of a study, 2018, Mariusz Kruk , Masoud Mahmoodzadeh , Alkalmazott Nyelvtudomány/ Hungarian Journal of Applied Linguistics, issue XVIII, no 2, 1--22, ISSN: 1587-1061, bibliogr. tab. summ.
Kod: CZR-ERIH BibTeX (pkt. 10) DOI: 10.18460/ANY.2018.2.002
[AWCZ-23401] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [0.5]
46. Porównawcze studium doświadczania nudy w nauce języków drugiego i trzeciego, 2018, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Applied Linguistics Papers, vol. 25, nr 3, 149--163, ISSN: 2544-9354, bibliogr. tab. summ. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-977a344f-f6e7-4430-b8b8-20aec01e5a7d
Słowa kluczowe: L2 and L3, boredom in the L2, factors responsible for experiencing boredom
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED,
[AWCZ-23391] [data modyf. 25-05-2021 09:30]
[2.5] [0.5]
47. Wpływ świata wirtualnego 'second life' na zmiany w poziomie motywacji, lęku językowego i doświadczenia nudy u studentów filologii angielskiej., 2018, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , NEOFILOLOG, nr 50, 65--85, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: second life, zmiany w poziomie motywacji, lęku językowego, złożone systemy dynamiczne
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 7) DOI: 10.14746/n.2018.50.1.5
[AWCZ-23201] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[3.5] [0.5]
48. A look at the advanced learners' use of mobile devices for English language study: Insights from interview data, 2017, Mariusz Kruk , The EUROCALL Review, Vol. 25, No. 2, 18--28, eISSN: 1695-2618, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: advanced EFL learners, learner autonomy, learning English, mobile devices
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.4995/eurocall.2017.7461
[AWCZ-22476] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
49. Nuda a praktyczna nauka języka angielskiego, 2017, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , NEOFILOLOG, 49(1), 115--131, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: czynności wzbudzające zainteresowanie ucznia, emocje intelektualne, nuda, skłonność do odczuwania nudy
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 7) DOI: 10.14746/n.2017.49.1.07
[AWCZ-22125] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[3.5] [0.5]
50. Prospective teachers' experiences in using second life for learning and teaching english, 2017, Mariusz Kruk , Teaching English with Technology, Vol. 17, issue 1, 73--88, bibliogr. rys. summ. https://www.tewtjournal.org/issues/volume-2017/volume-17-issue-1/
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
[AWCZ-21014] [data modyf. 17-05-2021 13:40]
[5] [1]
51. Rozważania o zmiennym charakterze motywacji na lekcji języka angielskiego jako obcego wśród uczniów szkoły ponadgimnazjalnej, 2017, Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak , Lingwistyka Stosowana. Applied Linguistics. Angewandte Linguistik, t. 23, nr 3, 135--149, ISSN: 2080-4814, bibliogr. tab. summ. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-1185b08a-73e7-4c15-8eb3-76b9bdcd9b37
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 13)
[AWCZ-21735] [data modyf. 18-05-2021 09:51]
[6.5] [0.5]
52. Towards conceptualizing boredom as an emotion in the EFL academic context, 2017, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Jonathan Chumas , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, vol. 5, nr 1, 425--441, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: advanced learners of English, boredom, proneness to boredom
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 6) DOI: 10.30438/ksj.2017.5.4.3
[AWCZ-22792] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2] [0.33]
53. Zmiany w gotowości komunikacyjnej w języku angielskim u studentów filologii angielskiej w Second Life, 2017, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, Vol. 5, No. 2, 203--221, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148, bibliogr. summ. https://www.ksj.pwsz.konin.edu.pl/language/pl/tom-5-nr-12017-copy/?lang=pl
Słowa kluczowe: engagement with language, intramental and intermental factors, the pyramid model, virtual worlds, willingness to communicate
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 6)
[AWCZ-22350] [data modyf. 28-09-2021 08:25]
[3] [0.5]
54. Temporal fluctuations in foreign language motivation: Results of a longitudinal study, 2016, Mariusz Kruk , Iranian Journal of Language Teaching Research, Vol. 4, 2, 1--17, eISSN: 2322-1291, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: changes in motivation, foreign/second language motivation, interest and involvement
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-20517] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
55. Variations in motivation, anxiety and boredom in learning English in Second Life, 2016, Mariusz Kruk , The EUROCALL Review, Vol. 23, No. 1, 25--39, eISSN: 1695-2618, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: Changes in motivation, anxiety and boredom, learning English in Second Life, virtual worlds
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-20092] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
56. Practicing the English Present Simple Tense in Active Worlds, 2015, Mariusz Kruk , International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, Vol. 5, Issue 4, 52--65, ISSN: 2155-7098, eISSN: 2155-7101,
Słowa kluczowe: Active Worlds, EFL, Present Simple Tense, Quasi-Experimental Study
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-19241] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
57. Wpływ świata wirtualnego Active Worlds na motywację uczniów do porozumiewania się w języku angielskim, 2015, Mariusz Kruk , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, Vol. 3, No. 4, 431--450, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: changes in motivation, communication in english, motivation, virtual worlds
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 6)
[AWCZ-20093] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
58. Rozwijanie autonomii ucznia za pomocą światów wirtualnych, 2014, Mariusz Kruk , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, tom 2, nr 4, 365--383, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
Kod: ANK3_13_16 BibTeX (pkt. 0)
[AWCZ-19029] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
59. The Dynamic Nature of Autonomy in Foreign Language Learning, 2014, Mariusz Kruk , CORELL: Computer Resources for Language Learning, 4, 58--70, ISSN: 1988-1746,
Słowa kluczowe: Internet resources, autonomous changes, autonomy in foreign language learning, browser-based virtual worlds, learning grammar
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-30939] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
60. The use of Internet resources and browser-based virtual worlds in teaching grammar, 2014, Mariusz Kruk , Teaching English with Technology, Volume 14, Issue 2, 51--66, bibliogr.
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
[AWCZ-18109] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
61. Helping students to learn the English second conditional by blending Internet resources with virtual worlds: The results of a study, 2013, Mariusz Kruk , JALT CALL Journal, Vol. 9, No. 3, 241--257, ISSN: 1832-4215,
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-17825] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
62. Wykorzystanie wirtualnych światów w rozwijaniu autonomii ucznia oraz jej wpływ na naukę czasu przeszłego, 2013, Mariusz Kruk , KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, tom 1, nr 2, 183--199, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
Kod: ROZ-3 BibTeX (pkt. 0)
[AWCZ-30811] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
63. The development of learner autonomy through internet resources and its impact on english language attainment, 2012, Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk(*) , Studia Anglica Posnaniensia, vol. 47/2-3, 69--91, ISSN: 0081-6272, bibliogr. summ.
Kod: CZR-ERIH BibTeX (pkt. 12)
[AWCZ-30617] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
64. Using Internet Resources in Teaching English Subsystems: An Autonomous Approach, 2012, Mariusz Kruk(*) , Journal of Language Teaching and Research, Vol., No. 6, 1088--1097, ISSN: 1798-4769, eISSN: 2053-0684, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: Internet resources, autonomy, computer technology, teaching English subsystems
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-17277] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
65. Using online resources in the development of learner autonomy and english pronunciation: the case of individual learners, 2012, Mariusz Kruk(*) , Journal of Second Language Teaching & Research, Vol 1, No 2, 113-142, - <a href="http://pops.uclan.ac.uk/index.php/jsltr/article/view/28">http://pops.uclan.ac.uk/index.php/jsltr/article/view/28</a>
Słowa kluczowe: autonomy, individual learners, online resources, past tense -ed ending, pronunciation instruction
Kod: CZR-ZAG BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-17330] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
66. Wykorzystanie internetu w rozwijaniu autonomii ucznia - wyniki badania ankietowego, 2010, Mariusz Kruk(*) , NEOFILOLOG: Badania glottodydaktyczne w praktyce, nr 35, 221--232, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971, bibliogr. tab. wykr. summ.
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 6)
[AWCZ-17292] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
5. Materiały konferencyjne (KONF)
1. Boredom in practical english language classes: insights from interview data, 2016, Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Jonathan Chumas , W: Interdisciplinary views on the English language, literature and culture: a scientific celebrating the 10th anniversary of English philology at the University of Zielona Góra held under the honorary patronage of the Rector of the University of Zielona Góra, prof. dr hab. inż. Tadeusz Kuczyński, Zielona Góra, Polska, ZIelona Góra: University of Zielona Góra, 2016, s. 42, ISBN: 9788394656904, - [abstract]
Kod: ROZ-5 BibTeX (pkt. 0)
[KONF-22383] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
6. Prace zbiorowe (Redakcje naukowe czasopism, prac zbiorowych, monografii, podręczników, numerów specjalnych czasopism) (RED)
1. New technological applications for foreign and second language learning and teaching, 2020, / (Red.) Mariusz Kruk , Mark Peterson , .- Hershey, PA: IGI Global, 2020, s. 389.- ISBN: 9781799825913
Kod: RED-MON-INNE-H BibTeX (pkt. 10) DOI: 10.4018/978-1-7998-2591-3
[RED-5896] [data modyf. 29-11-2021 09:07]
[2.5] [0.5]
2. KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE Change, development and achievement in the L2classroom: Thinking back and looking ahead (Special Issue), 2019, / (Red.) Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , .- Konin: Wydział Filologiczny, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2019, Tom 7, nr 2, s. 145.- ISSN: 2353-1983
Kod: ROZ-6 BibTeX (pkt. 0)
[RED-5895] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
3. Assessing the Effectiveness of Virtual Technologies in Foreign and Second Language Instruction Seria: Research Essentials Collection, 2019, / (Red.) Mariusz Kruk , .- -: IGI Global Disseminator of Knowledge, 2019, s. 300.- ISBN: 9781522572862
Kod: RED-MON-INNE-H BibTeX (pkt. 10) DOI: 10.4018/978-1-5225-7286-2
[RED-5810] [data modyf. 29-11-2021 08:52]
[5] [1]