97 pozycji bibliograficznych
45 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi
Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
3. Investigating Dynamic Relationships Among Individual Difference Variables in Learning English as a Foreign Language in a Virtual World,
2021,
Mariusz Kruk ,
Switzerland: Springer Nature Verlag (#), s. 148, (Second Language Learning and Teaching), ISBN: 9783030652685,
Kod: MON-W1-HBibTeX
(pkt. 120)
DOI: 10.1007/978-3-030-65269-2
[WZ-15668] [data modyf. 08-09-2021 13:01]
[120] [1]
4. Boredom in the Foreign Language Classroom : A Micro-Perspective,
2020,
Mirosław Pawlak ,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
Switzerland: Springer Verlag (#), s. 116, (Second Language Learning and Teaching), ISBN: 9783030507688,
Kod: MON-W1-HBibTeX
(pkt. 120)
DOI: 10.1007/978-3-030-50769-5
[WZ-15410] [data modyf. 06-09-2021 08:18]
[49.2] [0.41]
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
1. A study of language lerners' time perspective and their L2 motivation: A retrospective approach,
2022,
Mariusz Kruk ,
Masoud Mahmoodzadeh ,
Joanna Zawodniak ,
W: Contemporary Trends in English-Language Studies: 15 Years of English Philology at the University of Zielona Góra, 2022 , (Red.) Leszek Szymański , Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 75--92, ISBN: 9788378424857
http://katalog.ow.uz.zgora.pl/produkt/contemporary-trends-in-english-language-studies/
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
4. Autonomy held in the hand or the use of mobile devices by advancedlearners of English,
2018,
Mariusz Kruk ,
W: CALL for Mobility, 2018 / Eds. Joanna Pitura, Shannon Sauro, Berlin: Peter Lang GmbH (#), (Studies in Computer Assisted Language Learning), s. 97--111, ISBN: 9783631748367
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.3726/b13451
6. Teaching Grammar in Virtual Worlds: The Case of the English Present Simple Tense,
2018,
Mariusz Kruk ,
W: Handbook of Research on Integrating Technology Into Contemporary Language Learning and Teaching, 2018 / Eds. Bin Zou, Michael Thomas, -: IGI Global, s. 477--492, ISBN: 9781522551409
Kod: MOR-INNEBibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.4018/978-1-5225-5140-9
7. The contribution of metaphor to university students' explicit knowledge about ELT methodology.,
2018,
Mariusz Kruk ,
Joanna Zawodniak ,
W: Challenges of Second and Foreign Language Education in a Globalized World, 2018 / eds. Mirosław Pawlak, Anna Mystkowska-Wiertelak, -: Springer International Publishing AG (#), (Second Language Learning and Teaching), s. 271--286, ISBN: 9783319669755
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.1007/978-3-319-66975-5
[WZCZ-19354] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
8. Factors Influencing Willingness to Communicate in English in Second Life,
2016,
Mariusz Kruk ,
W: Pathways to language, culture, communication and identity, 2016 / pod red. E.Woodward-Smith, H.A. Lankiewicz, M. Godlewskiej, Gdańsk: Wydawnictwo Ateneum - Szkoły Wyższej, s. 59--73, ISBN: 9788361079361
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-18803] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
9. Investigating the changing nature of boredom in the English language classroom: Results of a study,
2016,
Mariusz Kruk ,
W: Nowy wymiar filologii, 2016 / red. nauk. Aneta Dłutek, Danuta Pietrzak. t. 1, Płock: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, s. 252--263, ISBN: 9788361601586
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-18443] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
10. The Impact of Using Internet Resources and Browser-based Virtual Worlds on the Level of Foreign Language Anxiety,
2016,
Mariusz Kruk ,
W: CALL for Openness, 2016 / ed. by Mariusz Marczak and Jarosław Krajka, Frankfurt am Main: Peter Lang, (Studies in Computer Assisted Language Learning, Vol. 2), s. 103--121, ISBN: 9783631696422
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.3726/978-3-653-06756-9
11. CALL vs. traditional grammar instruction: The case of the past simple tense,
2015,
Mariusz Kruk ,
W: Insights into Technology Enhanced Language Pedagogy, 2015 / eds. Anna Turula, Beata Mikołajewska, Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, (Gdansk Studies in Language, Vol. 4), s. 67--78, ISBN: 9783631656693
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
12. Willingness to communicate in English in Active Worlds,
2015,
Mariusz Kruk ,
W: CALL for Bridges between School and Academia, 2015 / Anna Turula, Maria Chojnacka (eds.), Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, (Studies in Computer Assisted Language Learning, Vol. 1), s. 129--142, ISBN: 9783631663356
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
13. Refleksja nad uczeniem się gramatyki na lekcjach języka angielskiego z wykorzystaniem zasobów Internetu i świata wirtualnego,
2014,
Mariusz Kruk ,
W: Refleksja w uczeniu się i nauczaniu języków obcych, 2014 / red. Małgorzata Baran-Łucarz, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 221--234, ISBN: 9788322934623
Kod: MOR-NANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-16990] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
14. The Use of Internet Resources in Developing Autonomy in Learning English Pronunciation: A Qualitative Study,
2014,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
W: Classroom-oriented Research: Achievements and Challenges, 2014 / Mirosław Pawlak, Jakub Bielak, Anna Mystkowska-Wiertelak (eds.), Berlin: Springer, s. 169--184, ISBN: 9783319001876
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
15. Using online resources in the development of reading and listening skills in English lessons,
2014,
Mariusz Kruk ,
W: Culture and Creativity in Discourse Studies and Foreign Language Pedagogy, 2014 / ed. Emilia Wąsikiewicz-Firlej, Hadrian Aleksander Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak, Piła: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, s. 223--237, ISBN: 9788362617418
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-16129] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
16. Autonomia, sprawność mówienia, różnice indywidualne - wyniki projektu badawczego,
2013,
Mariusz Kruk ,
Elżbieta Tomczyk ,
W: Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu się i nauczaniu języka obcego, 2013 / pod red. Mirosława Pawlaka, Poznań - Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, s. 229--248, ISBN: 9788362135264
Kod: MOR-NANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-15905] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
17. Virtual worlds, Internet resources, motivation: The results of a research project,
2013,
Mariusz Kruk ,
W: Perspectives on Foreign Language Learning, 2013 / ed. by Łukasz Salski, Weronika Szubko-Sitarek, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 167--182, ISBN: 9788379690329
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
[WZCZ-15988] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
18. Rozwijanie autonomii ucznia za pomocą zasobów Internetu - prezentacja wyników jakościowych badania eksperymentalnego,
2011,
Mariusz Kruk ,
W: Autonomia w nauce języka obcego - uczeń a nauczyciel, 2011 / red. Mirosław Pawlak, Poznań - Kalisz - Konin: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, s. 313--326, ISBN: 9788362135998
Kod: ROZ-2BibTeX
(pkt. 0)
[WZCZ-15328] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
19. The Use of the Internet and Instant Messengers in Assisting the Acquisition of Speaking Skills in English Lessons,
2011,
Mariusz Kruk ,
W: Speaking and Instructed Foreign Language Acquisition, 2011 / ed. by Miroslaw Pawlak, Ewa Waniek-Klimczak and Jan Majer, Bristol - Buffalo - Toronto: Multilingual Matters, (Second Language Acquisition), s. 258--267, ISBN: 9781847694119
Kod: MOR-ANGBibTeX
(pkt. 5)
20. Wykorzystanie internetowych narzędzi autorskich w nauczaniu językow obcych,
2011,
Mariusz Kruk ,
W: Wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce języków obcych, 2011 / pod red. Mirosława Pawlaka i Bartosza Wolskiego, Poznań - Kalisz - Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, s. 91--102, ISBN: 9788388335686
- [brak afiliacji UZ]
Kod: ROZ-2BibTeX
(pkt. 0)
[WZCZ-15326] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
21. Rola nauczyciela i ucznia w klasie językowej a rozwijanie autonomii ucznia za pomocą internetu,
2009,
Mariusz Kruk ,
W: Problemy współczesnej dydaktyki językow obcych, 2009 / pod red. Mirosława Pawlaka, Marka Derenowskiego i Bartosza Wolskiego, Poznań - Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, s. 237--248, ISBN: 9788362135066
Kod: ROZ-2BibTeX
(pkt. 0)
[WZCZ-15329] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP)
1. A Longitudinal Analysis of Informal Digital Learning of English, Willingness to Communicate and Foreign Language Boredom: A Latent Change Score Mediation Model,
2023,
Tahereh Taherian ,
Majid Elahi Shirvan ,
Elham Yazdanmehr ,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
Asia-Pacific Education Researcher, 1--14, ISSN: 0119-5646,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Foreign language boredom, Informal digital learning of English, Latent change score mediation, Willingness to communicate
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1007/s40299-023-00751-z
6. Modelling boredom in the EFL context: An investigation of the role of coping self-efficacy, mindfulness, and foreign language enjoyment,
2023,
Jalil Fathi ,
Mirosław Pawlak ,
Mariusz Kruk ,
Milad Naderi ,
Language Teaching Research, 1--10, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1177/13621688231182176
9. When time matters: Mechanisms of change ina mediational model of foreign language playfulnessand L2 learners' emotions using latent change scoremediation models,
2023,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
Tahereh Taherian ,
Erkan Yüce ,
Majid Elahi Shirvan ,
Elyas BarabadI ,
Studies in Second Language Learning and Teaching, 13 (1), 39--69, ISSN: 2083-5205, eISSN: 2084-1965,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: CDST, foreign language boredom, foreign language enjoymen, foreign language playfulness, latent change score mediation model
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.14746/ssllt.37174
12. A retrospective view on foreign language anxiety,
2022,
Mariusz Kruk ,
Fatemeh Moafian ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, 10, 4, 299--318, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: FLA, FLA dynamics, retrospective variations in FLA
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.30438/ksj.2022.10.4.1
[AWCZ-34204] [data modyf. 02-06-2023 13:05]
[10] [0.5]
13. Classroom environment and willingness to communicate in English: The mediating role of emotions experienced by university students in China,
2022,
Chengchen Li ,
Jean-Marc Dewaele ,
Mirosław Pawlak ,
Mariusz Kruk ,
Language Teaching Research, -, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1177/13621688221111623
14. Classroom social climate, growth language mindset, and student engagement: the mediating role of boredom in learning English as a foreign language,
2022,
Ali Derakhshan ,
Jalil Fathi ,
Mirosław Pawlak ,
Mariusz Kruk ,
Journal of Multilingual and Multicultural Development, -, ISSN: 0143-4632,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: English as, boredom, classroom social climate, growht language mindset, student engagement
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1080/01434632.2022.2099407
16. Investigating grit in second language learning: The role of individual difference factors and background variables,
2022,
Mirosław Pawlak ,
Kata Csizér ,
Mariusz Kruk ,
Joanna Zawodniak ,
Language Teaching Research, -, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1177/13621688221105775
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: BEFORE_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 18-10-2021
[AWCZ-32606] [data modyf. 22-11-2023 10:49]
[140] [1]
18. Positive and negative emotions, L2 grit and perceived competence as predictors of L2 motivated behaviour,
2022,
Mirosław Pawlak ,
Nourollah Zarrinabadi ,
Mariusz Kruk ,
Journal of Multilingual and Multicultural Development, -, ISSN: 0143-4632,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: L2 grit, anxiety, boredom, enjoyment, motivated behaviour, self-perceived competence
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1080/01434632.2022.2091579
21. A longitudinal study of the subdomains of boredom in practical English language classes in an online setting: A factor of curves latent growth modeling
,
2021,
Mariusz Kruk ,
Majid Elahi Shirvan ,
Mirosław Pawlak ,
Tahereh Taheriane ,
Elham Yazdanmehr ,
Journal of Multilingual and Multicultural Development, 1--10, ISSN: 0143-4632,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Boredom in English language classes in an online setting, disengagement, factor of curves modeling, lack of satisfaction or challenge, monotony and repetitiveness
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1080/01434632.2021.2006404
23. Another look at boredom in language instruction: The role of the predictable and the unexpected,
2021,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
Joanna Zawodniak ,
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 11, No 1, 15--40, ISSN: 2083-5205, eISSN: 2084-1965,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: English as a foreign language, L2 instructions, boredom, micro-perspective, negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.14746/ssllt.2021.11.1.2
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 29-03-2021
[AWCZ-31870] [data modyf. 01-07-2022 12:35]
[50] [0.5]
24. Boredom as an Aversive Emotion Experienced by English Majors,
2021,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
RELC Journal, -, ISSN: 0033-6882, eISSN: 1745-526X,
Słowa kluczowe: advanced learners of English, boredom, boredom in English language classes, individual differences, negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1177/0033688220971862
28. Using internet resources in the development of English pronunciation: the case of the past tense -ed ending,
2021,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
Computer Assisted Language Learning, 1--12, ISSN: 0958-8221,
Słowa kluczowe: Internet resources, past tense -ed ending, pronunciation instruction
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1080/09588221.2021.1907416
29. Znaczenie determinacji w nauce języka angielskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym,
2021,
Mirosław Pawlak ,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
NEOFILOLOG, 56, nr 1, 9--22, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: cele długofalowe, determinacja, osobowość, różnice indywidualne, wytwałość
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.14746/n.2021.56.1.2
Open Access: Licence: CC-BY-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 31-03-2021
[AWCZ-31871] [data modyf. 07-05-2021 13:10]
[28.58] [0.41]
30. A Comparative Study of the Experience of Boredom in the L2 and L3 Classroom,
2020,
Mariusz Kruk ,
Joanna Zawodniak ,
English Teaching and Learning, 1--21, ISSN: 1023-7267,
Słowa kluczowe: Boredom, Dis/engagement, Fluctuations in the levels of boredom, L2 and L3 classroom
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.1007/s42321-020-00056-0
31. Drugie życie, czyli o doświadczeniach studentów filologii angielskiej w świecie wirtualnym Second Life,
2020,
Mariusz Kruk ,
Mirosław Pawlak ,
Języki Obce w Szkole, nr 4, 11-17,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-26157] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
32. Fluctuations in self-perceived foreign language anxiety during visits to Second Life: a case study,
2020,
Mariusz Kruk ,
Innovation in Language Learning and Teaching, 1--14, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Changes in self-perceived, Second Life, case study, foreign language anxiety, informal learning
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/17501229.2020.1813737
33. Individual trajectories of boredom in learning English as a foreign language at the university level: insights from three students' self-reported experience,
2020,
Mirosław Pawlak ,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
Innovation in Language Learning and Teaching, 1--13, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Boredom, disengagement, individual trajectories
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/17501229.2020.1767108
35. Investigating individual trajectories in experiencing boredom in the language classroom: The case of 11 Polish students of English,
2020,
Mirosław Pawlak ,
Mariusz Kruk ,
Joanna Zawodniak ,
Language Teaching Research, Vol. 26, Issue 4, 1--17, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: boredom, disengagement, individual learner differences, individual trajectories, learning English
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1177/1362168820914004
37. Variation in experiencing boredom during self-directed learning in a virtual world. The case of one English major
,
2020,
Mariusz Kruk ,
Australian Review of Applied Linguistics, 1--11, ISSN: 0155-0640,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: Second Life, boredom in language learning, case study, fluctuations in self-perceived boredom levels, informal learning, self-directed learning
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.1075/aral.19050.kru
38. Boredom in the English language classroom: An investigation of three language learners,
2019,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE: Change, development and achievement in the L2classroom: Thinking back and looking ahead (Special Issue), tom 7, nr 2, 197--214, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: boredom, boredom proneness, complex dynamic systems, disengagement;
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.30438/ksj.2019.7.2.5
[AWCZ-25177] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
39. Changes in self-perceived willingness to communicate during visits to Second Life: a case study,
2019,
Mariusz Kruk ,
Language Learning Journal, 2019, ISSN: 0957-1736,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: Changes In Self-perceived Willingness To Communicate, Second Life, case study, informal learning
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/09571736.2018.1554692
40. Dynamicity of perceived willingness to communicate, motivation, boredom and anxiety in Second Life: the case of two advanced learners of English,
2019,
Mariusz Kruk ,
Computer Assisted Language Learning, 2019, 1--27, ISSN: 0958-8221,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: changes in the levels of WTC, language anxiety and boredom, motivation, the complex dynamic systems, virtual worlds
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1080/09588221.2019.1677722
41. Ewaluacja narzędzi badania nudy na zajęciach z praktycznej nauki języka angielskiego z perspektywy makro i mikro,
2019,
Joanna Zawodniak ,
Mirosław Pawlak ,
Mariusz Kruk ,
NEOFILOLOG, nr 53/2, 155--170, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: narzędzia pomiaru nudy, nuda, ocenianie nudy, zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.14746/n.2019.53.2.10
42. O nudzie i przeciw nudzie w klasie językowej,
2019,
Mirosław Pawlak ,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
Języki Obce w Szkole, nr 3, 23--27,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-25174] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
43. On the possible interactions of varied EFL activities and learning styles with EFL students' motivational changes,
2019,
Mariusz Kruk ,
Joanna Zawodniak ,
Innovation in Language Learning and Teaching, 178--193, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
Słowa kluczowe: Motivational changes, assisted performance, complex dynamic systems theory, emergent behaviors, sociocultural theory
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/17501229.2017.1420654
44. Changes in foreign language anxiety: A classroom
perspective,
2018,
Mariusz Kruk ,
International Journal of Applied Linguistics, 28(1), 31--57, ISSN: 0802-6106,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: changes in the levels of anxiety, foreign language anxiety, learning English, longitudinal study, qualitative and quantitative analysis
Kod: CZR-ERIHBibTeX
(pkt. 25)
DOI: 10.1111/ijal.12182
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED,
[AWCZ-23391] [data modyf. 25-05-2021 09:30]
[2.5] [0.5]
47. Wpływ świata wirtualnego 'second life' na zmiany w poziomie motywacji, lęku językowego i doświadczenia nudy u studentów filologii angielskiej.,
2018,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
NEOFILOLOG, nr 50, 65--85, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: second life, zmiany w poziomie motywacji, lęku językowego, złożone systemy dynamiczne
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 7)
DOI: 10.14746/n.2018.50.1.5
[AWCZ-23201] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[3.5] [0.5]
48. A look at the advanced learners' use of mobile devices for English language study: Insights from interview data,
2017,
Mariusz Kruk ,
The EUROCALL Review, Vol. 25, No. 2, 18--28, eISSN: 1695-2618,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: advanced EFL learners, learner autonomy, learning English, mobile devices
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.4995/eurocall.2017.7461
[AWCZ-22476] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
49. Nuda a praktyczna nauka języka angielskiego,
2017,
Mariusz Kruk ,
Joanna Zawodniak ,
NEOFILOLOG, 49(1), 115--131, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: czynności wzbudzające zainteresowanie ucznia, emocje intelektualne, nuda, skłonność do odczuwania nudy
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 7)
DOI: 10.14746/n.2017.49.1.07
52. Towards conceptualizing boredom as an emotion in the EFL academic context,
2017,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
Jonathan Chumas ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, vol. 5, nr 1, 425--441, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: advanced learners of English, boredom, proneness to boredom
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 6)
DOI: 10.30438/ksj.2017.5.4.3
[AWCZ-22792] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2] [0.33]
53. Zmiany w gotowości komunikacyjnej w języku angielskim u studentów filologii angielskiej w Second Life,
2017,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, Vol. 5, No. 2, 203--221, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
summ.
https://www.ksj.pwsz.konin.edu.pl/language/pl/tom-5-nr-12017-copy/?lang=pl
Słowa kluczowe: engagement with language, intramental and intermental factors, the pyramid model, virtual worlds, willingness to communicate
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 6)
[AWCZ-22350] [data modyf. 28-09-2021 08:25]
[3] [0.5]
54. Temporal fluctuations in foreign language motivation: Results of a longitudinal study,
2016,
Mariusz Kruk ,
Iranian Journal of Language Teaching Research, Vol. 4, 2, 1--17, eISSN: 2322-1291,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: changes in motivation, foreign/second language motivation, interest and involvement
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
55. Variations in motivation, anxiety and boredom in learning English in Second Life,
2016,
Mariusz Kruk ,
The EUROCALL Review, Vol. 23, No. 1, 25--39, eISSN: 1695-2618,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: Changes in motivation, anxiety and boredom, learning English in Second Life, virtual worlds
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-20092] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
56. Practicing the English Present Simple Tense in Active Worlds,
2015,
Mariusz Kruk ,
International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, Vol. 5, Issue 4, 52--65, ISSN: 2155-7098, eISSN: 2155-7101,
Słowa kluczowe: Active Worlds, EFL, Present Simple Tense, Quasi-Experimental Study
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-19241] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
57. Wpływ świata wirtualnego Active Worlds na motywację uczniów do porozumiewania się w języku angielskim,
2015,
Mariusz Kruk ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, Vol. 3, No. 4, 431--450, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: changes in motivation, communication in english, motivation, virtual worlds
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 6)
[AWCZ-20093] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
58. Rozwijanie autonomii ucznia za pomocą światów wirtualnych,
2014,
Mariusz Kruk ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, tom 2, nr 4, 365--383, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
Kod: ANK3_13_16BibTeX
(pkt. 0)
[AWCZ-19029] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
59. The Dynamic Nature of Autonomy in Foreign Language Learning,
2014,
Mariusz Kruk ,
CORELL: Computer Resources for Language Learning, 4, 58--70, ISSN: 1988-1746,
Słowa kluczowe: Internet resources, autonomous changes, autonomy in foreign language learning, browser-based virtual worlds, learning grammar
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-30939] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
60. The use of Internet resources and browser-based virtual worlds in teaching grammar,
2014,
Mariusz Kruk ,
Teaching English with Technology, Volume 14, Issue 2, 51--66,
bibliogr.
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. [?])
61. Helping students to learn the English second conditional by blending Internet resources with virtual worlds: The results of a study,
2013,
Mariusz Kruk ,
JALT CALL Journal, Vol. 9, No. 3, 241--257, ISSN: 1832-4215,
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-17825] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
62. Wykorzystanie wirtualnych światów w rozwijaniu autonomii ucznia oraz jej wpływ na naukę czasu przeszłego,
2013,
Mariusz Kruk ,
KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, tom 1, nr 2, 183--199, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
Kod: ROZ-3BibTeX
(pkt. 0)
[AWCZ-30811] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
63. The development of learner autonomy through internet resources and its impact on english language attainment,
2012,
Mirosław Pawlak ,
Mariusz Kruk(*) ,
Studia Anglica Posnaniensia, vol. 47/2-3, 69--91, ISSN: 0081-6272,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-ERIHBibTeX
(pkt. 12)
64. Using Internet Resources in Teaching English Subsystems: An Autonomous Approach,
2012,
Mariusz Kruk(*) ,
Journal of Language Teaching and Research, Vol., No. 6, 1088--1097, ISSN: 1798-4769, eISSN: 2053-0684,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: Internet resources, autonomy, computer technology, teaching English subsystems
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-17277] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
65. Using online resources in the development of learner autonomy and english pronunciation: the case of individual learners,
2012,
Mariusz Kruk(*) ,
Journal of Second Language Teaching & Research, Vol 1, No 2, 113-142,
- <a href="http://pops.uclan.ac.uk/index.php/jsltr/article/view/28">http://pops.uclan.ac.uk/index.php/jsltr/article/view/28</a>
Słowa kluczowe: autonomy, individual learners, online resources, past tense -ed ending, pronunciation instruction
Kod: CZR-ZAGBibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-17330] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
66. Wykorzystanie internetu w rozwijaniu autonomii ucznia - wyniki badania ankietowego,
2010,
Mariusz Kruk(*) ,
NEOFILOLOG: Badania glottodydaktyczne w praktyce, nr 35, 221--232, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 6)
[AWCZ-17292] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
5. Materiały konferencyjne (KONF)
1. Boredom in practical english language classes: insights from interview data,
2016,
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
Jonathan Chumas ,
W: Interdisciplinary views on the English language, literature and culture: a scientific celebrating the 10th anniversary of English philology at the University of Zielona Góra held under the honorary patronage of the Rector of the University of Zielona Góra, prof. dr hab. inż. Tadeusz Kuczyński, Zielona Góra, Polska, ZIelona Góra: University of Zielona Góra, 2016, s. 42, ISBN: 9788394656904,
- [abstract]
Kod: ROZ-5BibTeX
(pkt. 0)
[KONF-22383] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
6. Prace zbiorowe (Redakcje naukowe czasopism, prac zbiorowych, monografii, podręczników, numerów specjalnych czasopism) (RED)
1. New technological applications for foreign and second language learning and teaching,
2020,
/ (Red.)
Mariusz Kruk ,
Mark Peterson ,
.- Hershey, PA: IGI Global, 2020, s. 389.- ISBN: 9781799825913
Kod: RED-MON-INNE-HBibTeX
(pkt. 10)
DOI: 10.4018/978-1-7998-2591-3
[RED-5896] [data modyf. 29-11-2021 09:07]
[2.5] [0.5]
2. KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE Change, development and achievement in the L2classroom: Thinking back and looking ahead (Special Issue),
2019,
/ (Red.)
Joanna Zawodniak ,
Mariusz Kruk ,
.- Konin: Wydział Filologiczny, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2019, Tom 7, nr 2, s. 145.- ISSN: 2353-1983
Kod: ROZ-6BibTeX
(pkt. 0)
[RED-5895] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
3. Assessing the Effectiveness of Virtual Technologies in Foreign and Second Language Instruction Seria: Research Essentials Collection,
2019,
/ (Red.)
Mariusz Kruk ,
.- -: IGI Global Disseminator of Knowledge, 2019, s. 300.- ISBN: 9781522572862
Kod: RED-MON-INNE-HBibTeX
(pkt. 10)
DOI: 10.4018/978-1-5225-7286-2