45 pozycji bibliograficznych
31 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi
Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
1. Investigating Dynamic Relationships Among Individual Difference Variables in Learning English as a Foreign Language in a Virtual World,
2021,
Mariusz Kruk ,
Switzerland: Springer Nature Verlag (#), s. 148, (Second Language Learning and Teaching), ISBN: 9783030652685,
Kod: MON-W1-HBibTeX
(pkt. 120)
DOI: 10.1007/978-3-030-65269-2
[WZ-15668] [data modyf. 08-09-2021 13:01]
[120] [1]
2. Boredom in the Foreign Language Classroom : A Micro-Perspective,
2020,
Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Switzerland: Springer Verlag (#), s. 116, (Second Language Learning and Teaching), ISBN: 9783030507688,
Kod: MON-W1-HBibTeX
(pkt. 120)
DOI: 10.1007/978-3-030-50769-5
[WZ-15410] [data modyf. 06-09-2021 08:18]
[49.2] [0.41]
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
3. Autonomy held in the hand or the use of mobile devices by advancedlearners of English,
2018,
Mariusz Kruk ,
W: CALL for Mobility, 2018 / Eds. Joanna Pitura, Shannon Sauro, Berlin: Peter Lang GmbH (#), (Studies in Computer Assisted Language Learning), s. 97--111, ISBN: 9783631748367
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.3726/b13451
5. Teaching Grammar in Virtual Worlds: The Case of the English Present Simple Tense,
2018,
Mariusz Kruk ,
W: Handbook of Research on Integrating Technology Into Contemporary Language Learning and Teaching, 2018 / Eds. Bin Zou, Michael Thomas, -: IGI Global, s. 477--492, ISBN: 9781522551409
Kod: MOR-INNEBibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.4018/978-1-5225-5140-9
6. The contribution of metaphor to university students' explicit knowledge about ELT methodology.,
2018,
Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak ,
W: Challenges of Second and Foreign Language Education in a Globalized World, 2018 / eds. Mirosław Pawlak, Anna Mystkowska-Wiertelak, -: Springer International Publishing AG (#), (Second Language Learning and Teaching), s. 271--286, ISBN: 9783319669755
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.1007/978-3-319-66975-5
[WZCZ-19354] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP)
1. A longitudinal study of the subdomains of boredom in practical English language classes in an online setting: A factor of curves latent growth modeling
,
2021,
Mariusz Kruk , Majid Elahi Shirvan , Mirosław Pawlak , Tahereh Taheriane , Elham Yazdanmehr ,
Journal of Multilingual and Multicultural Development, 1--10, ISSN: 0143-4632, eISSN: 1747-7557,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Boredom in English language classes in an online setting, disengagement, factor of curves modeling, lack of satisfaction or challenge, monotony and repetitiveness
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1080/01434632.2021.2006404
3. Another look at boredom in language instruction: The role of the predictable and the unexpected,
2021,
Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak ,
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 11, No 1, 15--40, ISSN: 2083-5205, eISSN: 2084-1965,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: English as a foreign language, L2 instructions, boredom, micro-perspective, negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.14746/ssllt.2021.11.1.2
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 29-03-2021
[AWCZ-31870] [data modyf. 01-07-2022 12:35]
[50] [0.5]
4. Boredom as an Aversive Emotion Experienced by English Majors,
2021,
Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak ,
RELC Journal, -, ISSN: 0033-6882, eISSN: 1745-526X,
Słowa kluczowe: advanced learners of English, boredom, boredom in English language classes, individual differences, negative emotions
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.1177/0033688220971862
9. Using internet resources in the development of English pronunciation: the case of the past tense -ed ending,
2021,
Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak ,
Computer Assisted Language Learning, 1--12, ISSN: 0958-8221, eISSN: 1744-3210,
Słowa kluczowe: Internet resources, past tense -ed ending, pronunciation instruction
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1080/09588221.2021.1907416
10. Znaczenie determinacji w nauce języka angielskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym,
2021,
Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Neofilolog, 56, nr 1, 9--22, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: cele długofalowe, determinacja, osobowość, różnice indywidualne, wytwałość
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.14746/n.2021.56.1.2
Open Access: Licence: CC-BY-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 31-03-2021
[AWCZ-31871] [data modyf. 07-05-2021 13:10]
[28.58] [0.41]
11. A Comparative Study of the Experience of Boredom in the L2 and L3 Classroom,
2020,
Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak ,
English Teaching & Learning, 1--21, ISSN: 1023-7267,
Słowa kluczowe: Boredom, Dis/engagement, Fluctuations in the levels of boredom, L2 and L3 classroom
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.1007/s42321-020-00056-0
12. Drugie życie, czyli o doświadczeniach studentów filologii angielskiej w świecie wirtualnym Second Life,
2020,
Mariusz Kruk , Mirosław Pawlak ,
Języki Obce w Szkole, nr 4, 11-17,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-26157] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
13. Fluctuations in self-perceived foreign language anxiety during visits to Second Life: a case study,
2020,
Mariusz Kruk ,
Innovation in Language Learning and Teaching, 1--14, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Changes in self-perceived, Second Life, case study, foreign language anxiety, informal learning
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/17501229.2020.1813737
14. Individual trajectories of boredom in learning English as a foreign language at the university level: insights from three students' self-reported experience,
2020,
Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Innovation in Language Learning and Teaching, 1--13, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Boredom, disengagement, individual trajectories
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/17501229.2020.1767108
16. Investigating individual trajectories in experiencing boredom in the language classroom: The case of 11 Polish students of English,
2020,
Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak ,
Language Teaching Research, Vol. 26, Issue 4, 1--17, ISSN: 1362-1688, eISSN: 1477-0954,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: boredom, disengagement, individual learner differences, individual trajectories, learning English
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1177/1362168820914004
18. Variation in experiencing boredom during self-directed learning in a virtual world. The case of one English major
,
2020,
Mariusz Kruk ,
Australian Review of Applied Linguistics, 1--11, ISSN: 0155-0640, eISSN: 1833-7139,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: Second Life, boredom in language learning, case study, fluctuations in self-perceived boredom levels, informal learning, self-directed learning
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.1075/aral.19050.kru
19. Boredom in the English language classroom: An investigation of three language learners,
2019,
Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Konińskie Studia Językowe: Change, development and achievement in the L2classroom: Thinking back and looking ahead (Special Issue), tom 7, nr 2, 197--214, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: boredom, boredom proneness, complex dynamic systems, disengagement;
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.30438/ksj.2019.7.2.5
[AWCZ-25177] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[10] [0.5]
20. Changes in self-perceived willingness to communicate during visits to Second Life: a case study,
2019,
Mariusz Kruk ,
The Language Learning Journal, 2019, ISSN: 0957-1736, eISSN: 1753-2167,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: Changes In Self-perceived Willingness To Communicate, Second Life, case study, informal learning
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/09571736.2018.1554692
21. Dynamicity of perceived willingness to communicate, motivation, boredom and anxiety in Second Life: the case of two advanced learners of English,
2019,
Mariusz Kruk ,
Computer Assisted Language Learning, 2019, 1--27, ISSN: 0958-8221, eISSN: 1744-3210,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: changes in the levels of WTC, language anxiety and boredom, motivation, the complex dynamic systems, virtual worlds
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 200)
DOI: 10.1080/09588221.2019.1677722
22. Ewaluacja narzędzi badania nudy na zajęciach z praktycznej nauki języka angielskiego z perspektywy makro i mikro,
2019,
Joanna Zawodniak , Mirosław Pawlak , Mariusz Kruk ,
Neofilolog, nr 53/2, 155--170, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: narzędzia pomiaru nudy, nuda, ocenianie nudy, zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.14746/n.2019.53.2.10
23. O nudzie i przeciw nudzie w klasie językowej,
2019,
Mirosław Pawlak , Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Języki Obce w Szkole, nr 3, 23--27,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-25174] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
24. On the possible interactions of varied EFL activities and learning styles with EFL students' motivational changes,
2019,
Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak ,
Innovation in Language Learning and Teaching, 178--193, ISSN: 1750-1229, eISSN: 1750-1237,
Słowa kluczowe: Motivational changes, assisted performance, complex dynamic systems theory, emergent behaviors, sociocultural theory
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/17501229.2017.1420654
25. Changes in foreign language anxiety: A classroom
perspective,
2018,
Mariusz Kruk ,
International Journal of Applied Linguistics, 28(1), 31--57, ISSN: 0802-6106, eISSN: 1473-4192,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: changes in the levels of anxiety, foreign language anxiety, learning English, longitudinal study, qualitative and quantitative analysis
Kod: CZR-ERIHBibTeX
(pkt. 25)
DOI: 10.1111/ijal.12182
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AFTER_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED,
[AWCZ-23391] [data modyf. 25-05-2021 09:30]
[6.5] [0.5]
28. Wpływ świata wirtualnego 'second life' na zmiany w poziomie motywacji, lęku językowego i doświadczenia nudy u studentów filologii angielskiej.,
2018,
Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Neofilolog, nr 50, 65--85, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: second life, zmiany w poziomie motywacji, lęku językowego, złożone systemy dynamiczne
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 7)
DOI: 10.14746/n.2018.50.1.5
[AWCZ-23201] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[3.5] [0.5]
29. A look at the advanced learners' use of mobile devices for English language study: Insights from interview data,
2017,
Mariusz Kruk ,
The EUROCALL Review, Vol. 25, No. 2, 18--28, eISSN: 1695-2618,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: advanced EFL learners, learner autonomy, learning English, mobile devices
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.4995/eurocall.2017.7461
[AWCZ-22476] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
30. Nuda a praktyczna nauka języka angielskiego,
2017,
Mariusz Kruk , Joanna Zawodniak ,
Neofilolog, 49(1), 115--131, ISSN: 1429-2173, eISSN: 2545-3971,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: czynności wzbudzające zainteresowanie ucznia, emocje intelektualne, nuda, skłonność do odczuwania nudy
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 7)
DOI: 10.14746/n.2017.49.1.07
33. Towards conceptualizing boredom as an emotion in the EFL academic context,
2017,
Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk , Jonathan Chumas ,
Konińskie Studia Językowe, vol. 5, nr 1, 425--441, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: advanced learners of English, boredom, proneness to boredom
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 6)
DOI: 10.30438/ksj.2017.5.4.3
[AWCZ-22792] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2] [0.33]
34. Zmiany w gotowości komunikacyjnej w języku angielskim u studentów filologii angielskiej w Second Life,
2017,
Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
Konińskie Studia Językowe, Vol. 5, No. 2, 203--221, ISSN: 2353-1983, eISSN: 2353-5148,
bibliogr.
summ.
https://www.ksj.pwsz.konin.edu.pl/language/pl/tom-5-nr-12017-copy/?lang=pl
Słowa kluczowe: engagement with language, intramental and intermental factors, the pyramid model, virtual worlds, willingness to communicate
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 6)
[AWCZ-22350] [data modyf. 28-09-2021 08:25]
[3] [0.5]
6. Prace zbiorowe (Redakcje naukowe czasopism, prac zbiorowych, monografii, podręczników, numerów specjalnych czasopism) (RED)
1. New technological applications for foreign and second language learning and teaching,
2020,
/ (Red.)
Mariusz Kruk , Mark Peterson ,
.- Hershey, PA: IGI Global, 2020, s. 389.- ISBN: 9781799825913
Kod: RED-MON-INNE-HBibTeX
(pkt. 10)
DOI: 10.4018/978-1-7998-2591-3
[RED-5896] [data modyf. 29-11-2021 09:07]
[2.5] [0.5]
2. Konińskie Studia Językowe Change, development and achievement in the L2classroom: Thinking back and looking ahead (Special Issue),
2019,
/ (Red.)
Joanna Zawodniak , Mariusz Kruk ,
.- Konin: Wydział Filologiczny, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2019, Tom 7, nr 2, s. 145.- ISSN: 2353-1983
Kod: ROZ-6BibTeX
(pkt. 0)
[RED-5895] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
3. Assessing the Effectiveness of Virtual Technologies in Foreign and Second Language Instruction Seria: Research Essentials Collection,
2019,
/ (Red.)
Mariusz Kruk ,
.- -: IGI Global Disseminator of Knowledge, 2019, s. 300.- ISBN: 9781522572862
Kod: RED-MON-INNE-HBibTeX
(pkt. 10)
DOI: 10.4018/978-1-5225-7286-2