PERS - System Informacji o Pracownikach

SKEP - dr hab. Jarosław Bąbka

Dyscypliny naukowe pedagogika; udział: 100%, oświadczenie N: Tak
Jednostka Instytut Pedagogiki / Zakład Pedagogiki Specjalnej i Profilaktyki Społecznej / Pracownia Pedagogiki Specjalnej
Okres 2017 - 2022
Znaleziono 23 pozycji bibliograficznych
11 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
Od Do

cały dorobek (zarejestrowany w systemie)
1. Monografie naukowe, podręczniki akademickie, skrypty (Wydawnictwa zwarte, autorstwo lub redakcja) (WZ)
1. Kooperacja - mediacja - komunikacja. Perspektywa edukacyjna, 2020, Małgorzata Olejarz , Elżbieta Lipowicz , Jarosław Bąbka , ZIelona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych (#), s. 107, , ISBN: 9788394571467, bibliogr. rys. https://katalogi.bn.org.pl/permalink/48OMNIS_NLOP/16ms2bj/alma991052878554105066
Kod: MON-W1-H BibTeX (pkt. 120)
[WZ-15916] [data modyf. 21-10-2021 11:16]
[69.6] [0.58]
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
1. Zakład Pedagogiki Specjalnej i Profilaktyki Społecznej, 2022, Jarosław Bąbka , Grażyna Miłkowska , Helena Ochonczenko , W: Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego (1971-2021): Tradycja i teraźniejszość, 2022 , (Red.) Edyta Bartkowiak , Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 85--95, ISBN: 9788378424918 http://katalog.ow.uz.zgora.pl/produkt/wydzial-nauk-spolecznych/
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-22834] [data modyf. 08-11-2022 11:40]
[11.6] [0.58]
2. Zabawa jako niewykorzystana sfera aktywności we wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, 2021, Jarosław Bąbka , Katarzyna Stein-Szała , W: Poszukiwanie sojuszników i źródeł inspiracji w pedagogice dziecka, 2021 / red. nauk. Marzena Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania, Iwona Kopaczyńska, Toruń: Oficyna Wydawnicza "Impuls" (#), s. 126--143, ISBN: 9788381804141 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5125988&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-22082] [data modyf. 11-06-2021 13:31]
[14.2] [0.71]
3. Nauczyciele wobec edukacji inkluzywnej uczniów z niepełnosprawnością w Polsce, 2018, Jarosław Bąbka , Agnieszka Nowicka , Ditta Baczała , W: Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov, 2018 / eds. Veronika Kušnírová, Gabriela Vojteková, VERBUM - vydavateľstvo KU: Ružomberok, s. 46--60, ISBN: 9788056105986 https://www.academia.edu/40029969/Inkluz%C3%ADvne_pr%C3%ADstupy_v_eduk%C3%A1cii_det%C3%AD_a_%C5%BEiakov
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-20726] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
4. Dyskursy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością, 2017, Jarosław Bąbka , W: Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, 2017 / red. nauk. Ewa M. Skorek, Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii (#), s. 189--201, ISBN: 9788394571429 https://ppm.umlub.pl/info/book/UML0d9cba8478a3474399a7e4be2ddda7ee/Publikacja%2B%25E2%2580%2593%2BWielowymiarowo%25C5%259B%25C4%2587%2Bprzestrzeni%2Bprofilaktyki%2Blogopedycznej%2B%25E2%2580%2593%2BUniwersytet%2BMedyczny%2Bw%2BLublinie?r=publication&ps=20&tab=&lang=pl#.YT7-ZH0whhE
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19779] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
[20] [1]
5. Znaczenie edukacji w procesie wspierania inkluzji społecznej osób z niepełnospawnością oraz budowania społeczeństwa inkluzyjnego, 2017, Jarosław Bąbka , W: Społeczeństwo włączające a komunikacja, 2017 / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego i Ditty Baczały, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (#), s. 197--213, ISBN: 9788323137832 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4053212&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19505] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP)
1. Kapitał społeczny dorosłych osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną, 2022, Jarosław Bąbka , Dyskursy Młodych Andragogów, 23, 243--259, ISSN: 2084-2740, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: adulthood, dorosłość, inkluzja społeczna, intellectual disability, kapitał społeczny, niepełnosprawność intelektualna, social capital, social inclusion
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.34768/dma.vi23.656
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 19-12-2022
[AWCZ-33856] [data modyf. 19-01-2023 09:06]
[70] [1]
2. Młodzież wobec zjawiska rywalizacji we współczesnym świecie, 2021, Jarosław Bąbka , LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY, T. 40, z. 3, 41--59, ISSN: 0137-6136, eISSN: 2449-8327, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: młodzież, negatywne skutki rywalizacji, pozytywne skutki rywalizacji., rywalizacja
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.17951/lrp.2021.40.3.41-59
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 23-11-2021
[AWCZ-32594] [data modyf. 24-11-2021 09:08]
[70] [1]
3. Przejawy i uwarunkowania tożsamości negatywnej u młodzieży w okresie wczesnej adolescencji z lekką niepełnosprawnością intelektualną, 2021, Jarosław Bąbka , Polish Journal of Social Rehabilitation, No 22, 1--21, ISSN: 2081-3767, eISSN: 2392-2656,
Słowa kluczowe: adolescencja, czynniki ryzyka, niepełnosprawność intelektualna, tożsamość negatywna
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.22432/rp.409
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 27-12-2021
[AWCZ-32775] [data modyf. 28-12-2021 09:29]
[100] [1]
4. Społeczna inkluzja osób w okresie wczesnej dorosłości z lekką niepełnosprawnością intelektualną, 2021, Jarosław Bąbka , Regina Korzeniowska , PEDAGOGIKA SPOŁECZNA, R. 20, nr 1-2 (79-80), 103--123, ISSN: 1642-672X, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: Mild mental disability, Social inclusion, Young Adults
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 40) DOI: 10.35464/1642-672X.PS.2021.1-2.14
[AWCZ-33070] [data modyf. 11-10-2024 06:36]
[28.28] [0.71]
5. Jedność w różnorodności w perspektywie edukacji inkluzyjnej oraz uczenia się we współpracy, 2020, Jarosław Bąbka , Regina Korzeniowska , CZŁOWIEK NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ SPOŁECZEŃSTWO, 2 (48), 47--58, ISSN: 1734-5537, eISSN: 1734-5537, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: edukacja inkluzyjna, niepełnosprawność, uczenie się we współpracy
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.5604/01.3001.0014.1671
[AWCZ-25705] [data modyf. 11-10-2024 06:36]
[10] [0.5]
6. O potrzebie zmian w zakresie kształtowania kompetencji społecznych studentów pedagogiki, 2020, Jarosław Bąbka , Lubuski Yearbook: Edukacja jako przestrzeń zmian, t. 46, cz. 1, 63--74, ISSN: 0485-3083, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: edukacja, kompetencja społeczna, młodzi ludzie w okresie wczesnej dorosłości
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.34768/rl.2020.v461.05
[AWCZ-25825] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
7. Style życia jako kategorie opisu realizacji zadań rozwojowych przez dorosłe osoby z lekką niepełnosprawnością intelektualną, 2020, Jarosław Bąbka , Wychowanie w Rodzinie, Tom XXII, 1, 205--226, ISSN: 2082-9019, eISSN: 2300-5866, bibliogr. tab. summ. http://wychowaniewrodzinie.uni.wroc.pl/pl
Słowa kluczowe: dorosłość, niepełnosprawność intelektualna, style życia, zadania rozwojowe
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
[AWCZ-32693] [data modyf. 13-12-2021 12:22]
[5] [1]
8. Edukacja inkluzyjna, aby nie była iluzją..., 2019, Jarosław Bąbka , Agnieszka Nowicka , Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej: Dziecinstwo z niepełnosprawnością. Edukacja. Wsparcie terapeutyczzne. Doświadczenia rodziców, nr 36, 11--30, ISSN: 2080-9476, eISSN: 2544-0519, bibliogr. summ. https://niepelnosprawnosc.ug.edu.pl/archiwum.html
Słowa kluczowe: didderences, education, edukacja, inclusion, inkluzja, różnice, special educational needs, specjalne potrzeby edukacyjne
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20)
[AWCZ-25100] [data modyf. 01-10-2021 12:33]
[10] [0.5]
9. Edukacja we współpracy w perspektywie na nowo odczytywanych założeń teoretycznych oraz wyzwań społecznych, 2019, Jarosław Bąbka , Studia edukacyjne, 53, 143--159, ISSN: 1233-6688, bibliogr. http://cse.amu.edu.pl/numery/
Słowa kluczowe: cooperative education, educational ideology, model, organizational form, paradigm, strategy of education
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20)
[AWCZ-24855] [data modyf. 01-10-2021 12:50]
[20] [1]
10. Lifestyles of Intellectually Disabled Adults, 2019, Jarosław Bąbka , Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 26, 217--235, ISSN: 2300-391X, eISSN: 2300-391X,
Słowa kluczowe: adulthood, intellectual disability, lifestyles
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.14746/ikps.2019.26.10
[AWCZ-25271] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
11. Proinkluzyjne walory kapitału społecznego osób z niepełnosprawnością, 2019, Jarosław Bąbka , Kwartalnik Pedagogiczny, 64, 4, 104--119, ISSN: 0023-5938, bibliogr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.5604/01.3001.0013.8462
[AWCZ-25270] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
12. Wspieranie społecznej inkluzji osób z niepełnosprawnością intelektualną - na przykładzie Zakładu Aktywności Zawodowej, 2019, Jarosław Bąbka , Dyskursy Młodych Andragogów, 20, 105--120, ISSN: 2084-2740, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Zakład Aktywności Zawodowej, dorosłość, niepełnosprawność intelektualna, praca zawodowa
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.34768/dma.vi20.14
[AWCZ-24796] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
13. Opinie nauczycieli ogólnodostępnych szkół podstawowych na temat własnych kompetencji do pracy z uczniami z niepełnosprawnością, 2018, Ditta Baczała , Jarosław Bąbka , Agnieszka Nowicka , Zeszyty Naukowe Uczelni Jana Wyżykowskiego. Studia z Nauk Społecznych, nr 11, 139--149, ISSN: 2543-6732, bibliogr. tab. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-def4808f-8060-4711-b4d2-64572b9434f7
Słowa kluczowe: edukacja inkluzyjna, kompetencje zawodowe, nauczyciel, uczeń z niepełnosprawnością
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-32408] [data modyf. 26-10-2021 09:35]
[1.67] [0.33]
14. Psychological and Pedagogical Care for Children with Special Educational Needs - a System in Poland, 2018, Ditta Baczała , Jarosław Bąbka , Agnieszka Nowicka , Przegląd Badań Edukacyjnych, 26, 1, 7--20, ISSN: 1895-4308, eISSN: 2392-1544, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: edukacja włączająca, opieka psychologiczna i pedagogiczna, psychological and pedagogical care, special educational needs, specjalne potrzeby edukacyjne, support, wsparcie
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 13) DOI: 10.12775/PBE.2018.001
[AWCZ-23105] [data modyf. 29-12-2021 09:06]
[4.33] [0.33]
15. Educational policy towards children of immigrants in Poland, 2017, Jarosław Bąbka , Marta Nowicka , Zeszyty Naukowe Uczelni Jana Wyżykowskiego. Studia z Nauk Społecznych, Nr 10, 119--140, ISSN: 2543-6732, bibliogr. summ. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c436fa23-1416-4c83-a8c8-38af659b705b
Słowa kluczowe: cudzoziemiec, education, edukacja, foreigner, imigrant, migrant, refugee, special educational needs, specjalne potrzeby edykacyjne, uchodźca
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
[AWCZ-22389] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
16. The situation of refugees in Poland in the years 2013?2016 - the scale of the problem and the scope of the social support, 2017, Jarosław Bąbka , Marta Nowicka , Zeszyty Naukowe Uczelni Jana Wyżykowskiego. Studia z Nauk Społecznych, z. 10, 141--160, ISSN: 2543-6732, bibliogr. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-1c67dc71-8bf2-4b79-a251-7b8f77ecb7f1
Słowa kluczowe: cudzoziemiec, foreigner, imigrant, international protection, migrant, ochrona międzynarodowa, pomoc socjalna, refugee, social welfare, uchodźca
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
[AWCZ-22469] [data modyf. 06-09-2021 12:00]
[2.5] [0.5]
6. Prace zbiorowe (Redakcje naukowe czasopism, prac zbiorowych, monografii, podręczników, numerów specjalnych czasopism) (RED)
1. Lubuski Yearbook Edukacja jako przestrzeń zmian, 2020, / (Red.) Jarosław Bąbka , Krzysztof Zajdel , .- Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Wydział Nauk Społecznych UZ, 2020, Tom. 46, Część 1, s. 267.- ISSN: 0485-3083
Kod: ROZ-6 BibTeX (pkt. 0)
[RED-5950] [data modyf. 06-04-2021 14:00]