PERS - System Informacji o Pracownikach

SKEP - dr Marzanna Farnicka

Dyscypliny naukowe psychologia; udział: 75%, oświadczenie N: Tak
pedagogika; udział: 25%, oświadczenie N: Tak
Jednostka Instytut Psychologii / Pracownia Psychologii Rodziny
Okres 2017 - 2023
Znaleziono 73 pozycji bibliograficznych
24 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
Od Do

cały dorobek (zarejestrowany w systemie)
1. Monografie naukowe, podręczniki akademickie, skrypty (Wydawnictwa zwarte, autorstwo lub redakcja) (WZ)
1. Politics, Education and Social Change, 2023, Agnieszka Gromkowska-Melosik , Inetta Nowosad , Aleksandra Boroń , Marzanna Farnicka , Marcin Gierczyk , Arkadiusz Tyda , Göttingen: V&R unipress (#), s. 173, , ISBN: 9783847116615, bibliogr. https://www.vandenhoeck-ruprecht-verlage.com/themen-entdecken/sozial-rechts-und-wirtschaftswissenschaften/politikwissenschaft/58723/politics-education-and-social-change
Kod: MON-W2-H BibTeX (pkt. 300)
[WZ-16541] [data modyf. 14-11-2023 12:30]
[300] [1]
4. Psychospołeczne uwarunkowania pozytywnej adaptacji w adolescencji, 2018, Marzanna Farnicka , Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 236, , ISBN: 9788378423287, bibliogr. summ. http://www.ow.uz.zgora.pl/produkt/psychospoleczne-uwarunkowania-pozytywnej-adaptacji-w-adolescencji/
Kod: MON-W1-H BibTeX (pkt. 120)
[WZ-14853] [data modyf. 07-10-2021 11:03]
[120] [1]
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
1. The Role of Adults in the Positive Development of Adolescents, 2023, Marzanna Farnicka , W: Prevención y Atención de las Violencias, 2023 , (Red.) Miguel Bettin, Martha Leticia Gaeta González , Puebla: Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla, s. 80--91, ISBN: 9766078631797
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-23366] [data modyf. 08-04-2024 11:00]
[5] [1]
2. Education in XXI - how to overcome problems with dispersion?, 2022, Marzanna Farnicka , W: Education - Multiplicity of Meanings, Commonality of Goals, 2022 , (Red.) Beata Pituła, Inetta Nowosad , Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht Verlage (#), s. 123--136, ISBN: 9783847014225 https://www.vr-elibrary.de/doi/book/10.14220/9783737014229
Kod: MOR-W2-H BibTeX (pkt. 75) DOI: 10.14220/9783737014229.123
[WZCZ-22587] [data modyf. 04-03-2022 08:47]
[75] [1]
3. Ethical Behaviour and Social Responsability from the Perspective of Modern Psychology, 2022, Marzanna Farnicka , W: Security and Defence: Ethical and Legal Challenges in the Face of Current Conflicts, 2022 , (Red.) Juan Cayón Pena / ed. Juan Cayón Pena, Cham: Springer Nature (#), (Advanced Sciences and Technologies for Security Applications), s. 123--137, ISBN: 9783030959395
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.1007/978-3-030-95939-5
[WZCZ-22616] [data modyf. 01-04-2022 11:38]
[20] [1]
4. Uwarunkowania funkcjonowania jako sprawca albo ofiara agresji w okresie adolescencji, 2022, Marzanna Farnicka , W: Psychospołeczne konteksty badań nad agresją interpersonalną, 2022 , (Red.) Grażyna Poraj, Magdalena Poraj-Weder / red. nauk. Grażyna Poraj , Magdalena Poraj-Weder, Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (#), s. 189--211, ISBN: 9788367721011 http://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/wykaz-publikacji/poraj-grazyna-poraj-weder-magdalena-red-psychospoleczne-konteksty-badan-nad-agresja-interpersonalna/
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-23163] [data modyf. 20-04-2023 14:06]
[20] [1]
5. Educational institutions - their goals, organization and functioning. The Polish road of change, 2021, Marzanna Farnicka , W: Designing and Implementing Public Policy of Contemporary Polish Society. Selected Problems, 2021 , Göttingen: V&R unipress | Brill (#), s. 65--75, ISBN: 9783847113690 https://www.vandenhoeck-ruprecht-verlage.com/detail/index/sArticle/57162/sCategory/1780
Kod: MOR-W2-H BibTeX (pkt. 75)
[WZCZ-22260] [data modyf. 20-10-2021 13:47]
[75] [1]
6. W poszukiwaniu związków między stylem rodzicielskim a inteligencją emocjonalną dzieci - przegląd badań, 2021, Marzanna Farnicka , Rafał Chrebela , W: Rodzicielstwo. Ujęcie interdyscyplinarne, 2021 / red. nauk. Lucyna Bakiera, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM (#), (Psychologia, nr 18), s. 157--172, ISBN: 9788323236214
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.14746/amup.9788323236214
[WZCZ-22434] [data modyf. 09-12-2021 08:57]
[14.2] [0.71]
7. Znaczenie działalności Lubuskiego Towarzystwa Naukowego dla tworzenia się środowiska psychologicznego na Ziemiach Zachodnich, 2021, Marzanna Farnicka , W: Rola towarzystw naukowych w rozwoju świadomości obywatelskiej i kulturowej, 2021 / red. nauk. Andrzej Gulczyński, Zbigniew Kruszewski, Poznań: Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk (#), s. 161--170, ISBN: 9788376544410 https://wydawnictwo.ptpn.poznan.pl/oferta-wydawnicza/nowosci/rola-towarzystw-naukowych-w-rozwoju-swiadomosci-obywatelskiej-i-kulturowej/
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-22435] [data modyf. 09-12-2021 09:41]
[20] [1]
8. Agresja dzieci i młodzieży, 2020, Marzanna Farnicka , Iwona Grzegorzewska , W: Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, 2020 / red. nauk. Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta Rita Borkowska, Warszawa: Wydawnictwo PWN (#), s. 545--556, ISBN: 9788301207687 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4831867&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-21470] [data modyf. 25-06-2021 11:55]
[10] [0.5]
9. Organizacje w systemie wychowania, 2020, Marzanna Farnicka , W: Psychologia wychowania: wybrane problemy, 2020 / red, nauk. Hanna Liberska, Janusz Trempała, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA (#),.- Wydanie I s. 459--470, ISBN: 9788301213473 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4988236&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-21756] [data modyf. 25-06-2021 13:05]
[20] [1]
10. The climate of family relations as a 9rosk or protecive) factor of the social functioning in late adolescence, 2020, Marzanna Farnicka , W: La Violencia en la Familia, 2020 / eds. J. Ramirez and V. Martinez - Otero Perez, Madrid: Universidad Compultense, CICA International Foundation, s. 140--152, ISBN: 978-84-1324-885-1
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-21773] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
11. Entrepreneurship at school. Is institutional development of entrepreneurship possible?, 2019, Inetta Nowosad , Marzanna Farnicka , W: Towards the Internationalisations of Education and the Labour Market. The European Perspective, 2019 / ed. Magdalena Zapotoczna, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, Uniwersytet Zielonogórski (#), (International Forum for Education, nr 12), s. 103--116, ISBN: 9788381802376 https://katalogi.bn.org.pl/permalink/48OMNIS_NLOP/1aot9i7/alma991052624517805066
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.15804/IFforE2019.06
[WZCZ-21356] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[14.2] [0.71]
12. Miedzy wyborem a przymusem - ku autonomiczności w pełnieniu roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, 2019, Marzanna Farnicka , W: Obyczajowość seksualna Polaków - perspektywa interdyscyplinarna, 2019 / red. Krzysztof Wąż, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls" (#), s. 255--274, ISBN: 9788380955363 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4561539&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-20713] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
13. The key factors of acculturation in a diverse society. The reflection after the implementation of selected projects aimed at social integration and activation of individuals, 2019, Marzanna Farnicka , W: Violencia y Diversidad Cultural, 2019 / ed. Valentín Martínez-Otero Pérez, Madryt: Nebrija Universidad, s. 57--69, ISBN: 9788412074703
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-21092] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
14. Changes in the press discourse (2000-2016) on the process of school development, 2018, Marzanna Farnicka , Inetta Nowosad , W: Leading and Managing for Development, 2018 / red. nauk. Roman Dorczak, Kraków: Jagiellonian University Institute of Public Affairs (#), (Monografie i Studia Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego), s. 79--89, ISBN: 9788365688231 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4448100&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-20533] [data modyf. 29-09-2021 11:54]
[14.2] [0.71]
15. Conditions and development of creativity in the period of middle childhood, 2018, Marzanna Farnicka , Maria Żochowska , W: Creativity and Innovation as Challenges for the Systems of Education - Cross Cultural Perspective, 2018 / ed. by Marzanna Farnicka, Noemi Serrano Diaz, Inetta Nowosad, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), (International Forum for Education, no. 11), s. 53--62, ISBN: 9788366220355 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4578459&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-20691] [data modyf. 13-12-2021 11:10]
[14.2] [0.71]
16. Conditions for the development of creativity - individual and environmental pespective, 2018, Marzanna Farnicka , W: Creativity and Innovation as Challenges for the Systems of Education - Cross Cultural Perspective, 2018 / ed. by Marzanna Farnicka, Noemi Serrano Diaz, Inetta Nowosad, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), (International Forum for Education, no. 11), s. 13--27, ISBN: 9788366220355 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4578459&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-20689] [data modyf. 13-12-2021 11:09]
[20] [1]
17. Zaburzenia internalizacyjne w rozwoju dzieci - rodzaje, uwarunkowania, przeciwdziałanie, 2018, Marzanna Farnicka , Jerzy Herberger , W: (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej. T.2: Inny w ławce szkolnej, 2018 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna farnicka, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), s. 77--110, ISBN: 9788380198074 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4396981&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-20089] [data modyf. 16-09-2021 11:13]
[14.2] [0.71]
18. Aktywność w Internecie - jako kontekst analizy rozwoju młodzieży, 2017, Marzanna Farnicka , W: Dzieci i młodzież w XXI w. - ujęcie społeczne, 2017 / red. nauk. Monika Maciąg, Kamil Maciąg, Lublin: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL (#), s. 213--229, ISBN: 9788365598998 http://katalog.nukat.edu.pl/search/query?term_1=Dzieci+i+m%C5%82odzie%C5%BC+w+XXI+w.+-+uj%C4%99cie+spo%C5%82eczne&theme=nukat
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-19732] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
19. Dlaczego i po co młodzież znajduje się w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych? Analiza przypadków, 2017, Marzanna Farnicka , W: Teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych, 2017 / pod red. Grażyny Miłkowskiej i Ernesta Magdy, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 137--150, ISBN: 9788378422860 http://www.ow.uz.zgora.pl/produkt/teoretyczne-i-praktyczne-aspekty-funkcjonowania-mlodziezowych-osrodkow-wychowawczych/
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19104] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
[20] [1]
20. Impact of Cyberspace on Individual Safety and Group Security ? A Human Developmental Psychology Approach, 2017, Marzanna Farnicka , W: Cyberspace. Risks and Benefits for Society, Security and Development, 2017 / eds. J. Martín Ramírez, Luis A. García-Segura, -: Springer International Publishing (#), (Advanced Sciences and Technologies for Security Applications), s. 95--117, ISBN: 9783319549743
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.1007/978-3-319-54975-0_6
[WZCZ-19154] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
21. Mądrość przekazów rodzinnych, 2017, Marzanna Farnicka , W: Rodzina po ludzku: Jak być niezłym rodzicem, 2017 / pod red. Piotra Żaka, Kielce: Wydawnictwo Charaktery, s. 121--135 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4025135&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-INNE BibTeX (pkt. 5)
[WZCZ-19568] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
22. Rola rodziny w systemie resocjalizacji i profilaktyki społecznej w różnych krajach europejskich i pozaeuropejskich, 2017, Marzanna Farnicka , Mateusz Kuźmik , W: Teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych, 2017 / pod red. Grażyny Miłkowskiej i Ernesta Magdy, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego (#), s. 47--63, ISBN: 9788378422860 http://www.ow.uz.zgora.pl/produkt/teoretyczne-i-praktyczne-aspekty-funkcjonowania-mlodziezowych-osrodkow-wychowawczych/
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19101] [data modyf. 21-04-2021 05:49]
[14.2] [0.71]
23. Rozwój zawodowy nauczycieli w zmieniającej się szkole - pytania o dobrostan i zaangażowanie w kontekście zmiany, 2017, Inetta Nowosad , Marzanna Farnicka , W: O nową jakość edukacji nauczycieli, 2017 / red. nauk. Joanna Madalińska-Michalak, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego (#), s. 274--287, ISBN: 9788323529811 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4213300&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19733] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[14.2] [0.71]
24. Warunki udanej adaptacji do szkoły - perspektywa psychologiczna, 2017, Marzanna Farnicka , W: Pedagogika wczesnoszkolna: rekonstrukcja kluczowych problemów, 2017 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), s. 91--100, ISBN: 9788380196322 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4123237&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1 BibTeX (pkt. 20)
[WZCZ-19322] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[20] [1]
3. Artykuły w czasopismach (CZASOP)
1. Brand Changes Me: An Exploratory Study of Perceived Changes in Consumers' Self-Concept in the Life Cycle, 2023, Magdalena Kolańska-Stronka , Marzanna Farnicka , Piotr Mamcarz , Paweł Krasa , Agata Poręba-Chabros , Journal of Current Issues and Research in Advertising, Vol. 44, Iss. 4, 429--452, ISSN: 1064-1734, eISSN: 2164-7313, bibliogr. summ.
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 100) DOI: 10.1080/10641734.2023.2206871
Cytowania wg WOS: 0 [06-05-2024],
[AWCZ-34591] [data modyf. 15-11-2023 07:56]
[50] [0.5]
2. Models of Inclusive Education in Selected Educational Institutions in Czechia - Inclusive Education and Organization Culture, 2023, Marzanna Farnicka , Vera Kosikova , Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, Vol. 36, No 1, 45--61, ISSN: 0867-2040, eISSN: 2449-8521, bibliogr.
Słowa kluczowe: children, inclusive education, organization culture, paradigm of school culture transformation, teachers
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.17951/j.2023.36.1.45-61
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 13-06-2023
[AWCZ-34539] [data modyf. 30-10-2023 08:41]
[49.5] [0.71]
3. Socio-technological revolution: consequences to education, 2023, Tina Lindhard , Marzanna Farnicka , Polish Psychological Forum, T. 28, nr 1, 99--112, ISSN: 1642-1043, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: aims of education, developmental environment, innovations in education
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 40) DOI: 10.34767/PFP.2023.01.06
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 27-03-2023
[AWCZ-34680] [data modyf. 11-12-2023 09:16]
[28.28] [0.71]
4. Well-Being as a Factor Protecting Students' Engagement - Report from Polish-German after the COVID-19 Pandemic, 2023, Marzanna Farnicka , Inetta Nowosad , Anna Weissbrot-Koziarska , New Educational Review, vol. 74, no 4, 57--70, ISSN: 1732-6729, - [w druku]
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 140) DOI: 10.15804/tner.23.74.4.05
JIF: 0.149
[AWCZ-34830] [data modyf. 08-04-2024 14:23]
[140] [1]
5. Emotional Regulation and Social Support as Conditions for Aggressor and Victim Experience in Early and Late Adolescence - Developmental Psychopathology Lenses, 2022, Marzanna Farnicka , International Journal of Education and Practice, Vol. 10, Issue 4, 350--370, ISSN: 2311-6897, eISSN: 2310-3868, bibliogr. tab. wykr. summ.
Słowa kluczowe: Adolescnce, Interpersonal relationships, Prevention of aggressive behavior, Preventive & risks factors
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.18488/61.v10i4.3198
[AWCZ-33564] [data modyf. 22-11-2022 11:17]
[20] [1]
6. 3D technology as a tool to improve the wellbeing of children and adolescents with autism spectrum disorder, 2021, Marzanna Farnicka , Margarida Pocinho , Polish Psychological Forum, t. 26, nr 2, 153--170, ISSN: 1642-1043, bibliogr. rys. wykr. summ.
Słowa kluczowe: epizody wspólnego zaangażowania, 3D printer, creativity, ASD - zaburzenie spektrum autyzmu, ASD-Autism Spectrum Disorder, development, drukarka 3D, joint involvement episodes, kreatywność, rozwój
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 40) DOI: 10.34767/PFP.2021.02.03
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 01-06-2021
[AWCZ-32672] [data modyf. 09-12-2021 09:11]
[28.28] [0.71]
7. Dilemmas in Managing the COVID-19 Crisis, 2021, Roman Dorczak , Marzanna Farnicka , Inetta Nowosad , Risks, 9(5), 1--14, ISSN: 2227-9091, eISSN: 2227-9091, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: adaptation and re-adaptation, health and social consequences of COVID-19, pandemic stress, re-adaptation, risk and protective factors
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.3390/risks9050080
Cytowania wg WOS: 1 [13-05-2024],
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 21-04-2021
[AWCZ-31844] [data modyf. 26-04-2021 12:20]
[40.41] [0.58]
8. Positive Psychology in Poland Between 2001 and 2020: A Review of Available Articles, 2021, Marzanna Farnicka , Ludwika Wojciechowska , Łukasz Wojciechowski , Frontiers in Psychology, Vol. 12, 1--5, ISSN: 1664-1078, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: PERMA, polish psychology, positive psychology, study review, three PP pillars, well-being
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.3389/fpsyg.2021.659337
Cytowania wg WOS: 0 [02-05-2024], JIF: 4.232
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 15-11-2021
[AWCZ-32560] [data modyf. 30-06-2022 14:02]
[28.58] [0.41]
9. The Rules at the Youth Educational Centre - from the Perspective of Caretakers and Adolescents, 2021, Marzanna Farnicka , Astina Koch , Research on Humanities and Social Sciences: Special Issue for SIGeP2020, Vol. 11, No. 21, 10--17, ISSN: 2224-5766, eISSN: 2225-0484, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: adolescence, prison rehabilitation, rules, subculture
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.7176/RHSS/11-11-02
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 30-06-2021
[AWCZ-32671] [data modyf. 09-12-2021 08:42]
[2.5] [0.5]
10. Zasady i ich percepcja w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym - perspektywa wychowanków i wychowawców, 2021, Marzanna Farnicka , Astina Koch , Aneta Osipowicz , Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, Vol. 34, No 3, 119--134, ISSN: 0867-2040, eISSN: 2449-8521, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: nastolatkowie, normy, placówki resocjalizacyjne, wychowawcy, zasady
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 40) DOI: 10.17951/j.2021.34.3.119-134
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 23-12-2021
[AWCZ-33106] [data modyf. 01-04-2022 11:17]
[23.09] [0.58]
11. Praktyki studenckie jako pierwszy krok rozwoju zawodowego - refleksje nad doświadczeniami młodych pedagogów, 2020, Marzanna Farnicka , Astina Koch , Dyskursy Młodych Andragogów, 21, 165-175, ISSN: 2084-2740, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: conflict, evaluation, ewaluacja, konflikt, pentabase, pentabaza, praktyki studenckie, professionalisation, rozwój zawodowy, student internships
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20) DOI: 10.34768/dma.vi21.566
[AWCZ-26030] [data modyf. 08-10-2021 09:26]
[10] [0.5]
12. 3D printing skills as a resource fo the development of creativity in middle childhood, 2019, Marzanna Farnicka , Noemi Serrano Diaz , Lubuski Yearbook, tom 45, część 1, 123--134, ISSN: 0485-3083, bibliogr. summ. http://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/tom-45-2019/ - 10.34768/rl/2019.v451.07
Słowa kluczowe: constructivism, inequality, innovation, pre-school education, skills
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 20)
[AWCZ-24807] [data modyf. 14-12-2021 14:03]
[10] [0.5]
13. Action Research as an Element of Integrative Research Model in Social Sciences : Badania w działaniu jako element integracyjnego modelu badań w naukach społecznych., 2019, Marzanna Farnicka , Przegląd Badań Edukacyjnych, Vol. 1, no 28, 219--233, ISSN: 1895-4308, eISSN: 2392-1544, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: mixed methodology, qualitative approach, research traditions, scientific cognition
Kod: CZR-N-WYKAZ BibTeX (pkt. 70) DOI: 10.12775/PBE.2019.012
[AWCZ-24623] [data modyf. 21-06-2021 12:40]
[70] [1]
14. Addressing the issue of violence in our society. The ten most important rules in the light of the study on "Society without violence", 2019, Marzanna Farnicka , Jonathan Chumas , Kultura bezpieczeństwa. Nauka - Praktyka - Refleksje, nr 33, 9--16, ISSN: 2299-4033, bibliogr. summ.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-24387] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
15. Czy warto być altruistą?, 2019, Marzanna Farnicka , Psychologia w Szkole, 1(54), 28--33, ISSN: 1731-836X,
Kod: CZR-INNE3 BibTeX (pkt. 0)
[AWCZ-23781] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
16. Developmental Psychopathology Approach in Addiction Diagnosis in Adolescence, 2019, Marzanna Farnicka , Miguel Bettin , Psychology, vol. 10, no 5, 1--12, ISSN: 2152-7180, eISSN: 2152-7199,
Słowa kluczowe: Addiction, Context, Diagnosis, Youth Development
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.4236/psych.2019.105046
[AWCZ-24389] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
17. Digitalization of education in the context of digital inequality, 2019, M. A. Abramova , Marzanna Farnicka , Professional Education in the Modern World. Russian Scientific Journal, Vol. 9, no 4, 3167-- 3176, ISSN: 2224-1841, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: digital gap, digital literacy, digitalization of education, sociocultural prerequisites of information technologies implementation
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-25165] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
18. Między pozytywizmem a interpretatywizmem - badania w działaniu jako element modelu badań w psychologii, 2019, Marzanna Farnicka , Czasopismo Psychologiczne, vol. 25, nr 2, 143--149, ISSN: 1425-6460,
Słowa kluczowe: axiology, contextualism, epistemology, reflection on research process
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.14691/CPPJ.25.2.143
[AWCZ-24372] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
19. Bilingual language acquisition in preschool age: The emotional context of kindergarten daily routines, 2018, Margarida Pocinho , Agnieszka Olczak , Marzanna Farnicka , PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI, nr 1, 30--39, ISSN: 1734-1582, eISSN: 2451-2230, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: bilingual language acquisition, daily routines, emotional learning context, kindergarten, young children
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 14) DOI: 10.26881/pwe.2018.40.03
[AWCZ-22789] [data modyf. 25-05-2021 09:12]
[4.67] [0.33]
20. Determinanty transformacii sistemy obrazovaniâ kak social'nogo instituta, 2018, M. Abramowa , Marzanna Farnicka , Vestnik Nižnevartovskogo gosudarstvennogo universiteta, 3--8, eISSN: 2311-4444, https://vestnik.nvsu.ru/2311-1402/article/view/49508
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-22958] [data modyf. 29-09-2021 12:51]
[2.5] [0.5]
21. High Technology and Transformation of the Education system: constructive and destructive results, 2018, R. Kamenev , V. V. Krasheninnikov , Marzanna Farnicka , M. Abramowa , Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin, vol. 8, no 6, 104--119, eISSN: 2226-3365, bibliogr. summ.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-23618] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.25] [0.25]
22. Hiperatividade com défice de atençao e rendimento neuropsicológico: do diagnóstico a intervençao em contexto escolar, 2018, Margarida Pocinho , N. Fernandes , Marzanna Farnicka , Revista de Psicologia, Educaçao e Cultura, vol. XXII, no 1, 86--103, ISSN: 0874-2391, bibliogr. summ.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-22864] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
23. O możliwości zastosowania kategorii dobrostanu nauczycieli i zaangażowania w pracę w badaniach szkoły jako efektywnej organizacji , 2018, Marzanna Farnicka , Inetta Nowosad , Renata Socha , Edukacja Humanistyczna, vol. 38, nr 1, 69- 86, bibliogr. summ. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-b16b74da-0e34-47c0-b44a-a41c0276da72
Słowa kluczowe: dobrostan, satysfakcja zawodowa, zaangażowanie w organizację, zaangażowanie w pracę
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. [?])
[AWCZ-22943] [data modyf. 21-10-2022 06:53]
[1.67] [0.33]
24. Powrót do klasy ósmej, 2018, Marzanna Farnicka , Psychologia w Szkole, 1(52), 6--13, ISSN: 1731-836X,
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-23780] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
25. Powrót do ósmej klasy, 2018, Marzanna Farnicka , Charaktery, nr 9, 8--8, ISSN: 1427-695X,
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-23779] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
26. Psychospołeczne uwarunkowania zachowań agresywnych we wczesnej adolescencji, 2018, Marzanna Farnicka , PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA, vol. 56, no 14, 11--24, ISSN: 0033-2860, eISSN: 0033-2860, bibliogr. summ.
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 7)
[AWCZ-23617] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[7] [1]
27. Rozwój kreatywności dzieci w okresie średniego dzieciństwa i jego uwarunkowania, 2018, Marzanna Farnicka , Maria Żochowska , Psychologiczne Zeszyty Naukowe, nr 1, 93--108, ISSN: 2451-1420,
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-24370] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
28. Understanding the family violence - the intergenerational transmission as a explanatory mechanism of the second geneneration behaviour, 2018, Marzanna Farnicka , Quicio, Revista de Psicología, nr 3, 15--31, ISSN: 2539-469X, bibliogr. summ.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-22618] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
29. What Can Psychology Offer in Security Sciences - Cross-Cultural Psychology Approach, 2018, Marzanna Farnicka , Security Dimensions: International & National Studies, no 25, 43--57, ISSN: 2353-7000, bibliogr. summ.
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 7) DOI: 10.24356/SD/25/2
[AWCZ-22822] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[7] [1]
30. Znaczenie dobrostanu nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły. Implikacje badawcze, 2018, Inetta Nowosad , Marzanna Farnicka , Przegląd Badań Edukacyjnych, Vol. 2, No. 27, 147--166, ISSN: 1895-4308, eISSN: 2392-1544, bibliogr. summ. https://apcz.umk.pl/PBE/article/view/PBE.2018.022 - 10.12775/PBE.2018.022
Słowa kluczowe: effective school, organisational development of school, school culture, well-being
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 13)
[AWCZ-23422] [data modyf. 14-12-2021 13:43]
[6.5] [0.5]
31. 3D Technology for Children in Disadvantage Situations : Tecnologia 3D para crianças desfavorecidas, 2017, Margarida Pocinho , Soraia Garcěs , Noemi Diaz , Marzanna Farnicka , Revista de Estudios e Investigaciôn en Psycología y Educaciôn, nr 13, 1--3, ISSN: 1138-1663, eISSN: 2386-7418,
Słowa kluczowe: 3D technology, creativity, dream makers, multiple intelligences
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.17979/reipe.2017.0.13.3063
[AWCZ-22151] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.25] [0.25]
32. Aggressiveness, social support and school experiences as dimensions differentiating negative and positive adaptation among adolescents, 2017, Marzanna Farnicka , Current Issues in Personality Psychology, nr 4, 285--302, ISSN: 2353-4192, eISSN: 2353-561X, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: adaptation, adolescents, aggression, risk factors
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 12) DOI: 10.5114/cipp.2017.70740
Cytowania wg WOS: 1 [06-05-2024],
[AWCZ-21932] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[12] [1]
33. Improvement o mental healh and cooperation skills: curiculum o peacekeeping personnel, 2017, Marzanna Farnicka , Juan Carlos Fernández , J. Martin Ramirez , Polish Psychological Forum, tom 22, nr 1, 161--174, ISSN: 1642-1043, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: coping with stress,, development of one's own resources, health protection,, professional competences,
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 12) DOI: 10.14656/PFP20170109
[AWCZ-21264] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
[4] [0.33]
34. Introduction, 2017, Marzanna Farnicka , Hungarian Educational Research Journal (HERJ): Different Areas of Students - Problems Towards Understanding and Overcoming, vol. 7, no 4, 7--11, ISSN: 2064-2199, bibliogr.
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.14413/HERJ/7/4/1
[AWCZ-22346] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
35. Mental Problems in Adaptation of HE Students - Organizational and Individual Model of Coping with Adaptation Problems among Students, 2017, Marzanna Farnicka , Hungarian Educational Research Journal (HERJ): Different Areas of Students - Problems Towards Understanding and Overcoming, vol. 7, no 4, 75--84, ISSN: 2064-2199, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: adaptation, coping, optimization, student mobility
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.14413/HERJ/7/
[AWCZ-22345] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
36. Między poczuciem akceptacji, wsparcia a wykluczeniem - uwarunkowania różnych dróg adaptacji dzieci do szkoły., 2017, Marzanna Farnicka , Hanna Liberska , Studia edukacyjne, nr 43, 99--112, ISSN: 1233-6688, bibliogr. summ. https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/25359
Kod: CZR-WYKAZ BibTeX (pkt. 13)
[AWCZ-22030] [data modyf. 09-02-2022 10:27]
[6.5] [0.5]
37. O pracoholizmie raz jeszcze - jak zabezpieczyć się przed ryzykiem?, 2017, Natalia Nowak , Marzanna Farnicka , Remedium, nr 7-8, 14--16, ISSN: 1230-7769,
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5)
[AWCZ-21933] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
38. The Impact of Cyber-Activity on Human Development, 2017, Marzanna Farnicka , Humanities and Social Sciences Letters, vol. 5, nr 2, 43--53, ISSN: 2312-5659, eISSN: 2312-4318, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: Behavior analyse, Brain, Context of development, Cyber-activity
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.18488/journal.73.2017.52.43.53
[AWCZ-21595] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
39. The Role of Assessment in Teaching Interaction for the Development of Autonomy, 2017, Vera Kosikova , Marzanna Farnicka , Hanna Liberska , Hungarian Educational Research Journal (HERJ): Different Areas of Students - Problems Towards Understanding and Overcoming, vol. 7, no 4, 23--34, ISSN: 2064-2199, bibliogr. tab. summ.
Słowa kluczowe: Bloom's taxonomy, assessment criteria, formative function, work with errors
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.14413/HERJ/7/4
[AWCZ-22347] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
40. Well - being and work engagement: teachers' professional advancement and how to manage it over time, 2017, Renata Socha , Marzanna Farnicka , Inetta Nowosad , Acta Medicinae et Sociologica, vol. 8, 115--132, ISSN: 2062-0284, bibliogr. summ.
Słowa kluczowe: commitment at organization, commitment at work, satisfaction, well-being
Kod: CZR-INNE-5 BibTeX (pkt. 5) DOI: 10.19055/ams.2017.8/25/7
[AWCZ-22764] [data modyf. 21-10-2022 06:53]
[1.67] [0.33]
5. Materiały konferencyjne (KONF)
1. Maladjusted adolescents with disabilities in the juvenile rehabilitation facilitie, 2020, Astina Koch , Marzanna Farnicka , W: Proceedings Book of the International Symposium on Gender and Prison Culture, Coimbra, Portugalia, Coimbra, 2020, s. 88--88, ISBN: 9789895499816, https://converis.upt.pt/converis/portal/detail/Publication/9595798?auxfun=&lang=en_GB
Kod: ROZ-5 BibTeX (pkt. 0)
[KONF-23771] [data modyf. 13-10-2021 14:42]
2. Rules in juvenile rehabilitation facilities from the perspective of their employees and adolescents staying there, 2020, Marzanna Farnicka , Astina Koch , W: Proceedings Book of the International Symposium on Gender and Prison Culture, Coimbra, Portugalia, Coimbra, 2020, s. 86--87, ISBN: 9789895499816, https://converis.upt.pt/converis/portal/detail/Publication/9595798?auxfun=&lang=en_GB
Kod: ROZ-5 BibTeX (pkt. 0)
[KONF-23770] [data modyf. 13-10-2021 14:42]
6. Prace zbiorowe (Redakcje naukowe czasopism, prac zbiorowych, monografii, podręczników, numerów specjalnych czasopism) (RED)
1. Creativity and Innovation as Challenges for the Systems of Education - Cross Cultural Perspective Seria: International Forum for Education, 2018, / (Red.) Marzanna Farnicka , Noemi Serrano Diaz , Inetta Nowosad , .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), 2018, no. 11, s. 133.- ISBN: 9788366220355 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4578459&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: RED-MON-W1-H BibTeX (pkt. 40)
[RED-5795] [data modyf. 29-11-2021 10:34]
[23.2] [0.58]
2. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej. T.2 Inny w ławce szkolnej, 2018, / (Red.) Marzenna Magda-Adamowicz , Marzanna Farnicka , .- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), 2018, s. 220.- ISBN: 9788380198074 http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4396981&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: RED-MON-W1-H BibTeX (pkt. 40)
[RED-5718] [data modyf. 29-11-2021 10:06]
[28.4] [0.71]
3. Hungarian Educational Research Journal (HERJ), 2017, / (Red.) Marzanna Farnicka , .- Debrecen, Hungary: Debrecen University Press, 2017, vol. 7, no 4
Kod: RED-C-ANG BibTeX (pkt. 0)
[RED-5682] [data modyf. 06-04-2021 14:00]