75 pozycji bibliograficznych
26 pozycji bibliograficznych za ostatnie 4 pełne lata
Uwagi
Oznaczona kolorami punktacja za osiągnięcia dotyczy publikacji za lata [2017 - 2018] oraz [2019 - 2021]
[A] [B] gdzie:
A - Wartość punktowa udziału jednostkowego autora
B - Udział jednostkowy autora
Pokazana punktacja bierze pod uwagę dyscyplinę podstawową współautorów.
Gwiazdka (*) przy nazwisku autora z UZ oznacza, że w danej publikacji podano inną niż UZ afiliację tego autora.
Znak (#) w opisie bibliograficznym oznacza, że publikacja wydana jest przez wydawcę z listy ministerialnej lub dotyczy konferencji z listy ministerialnej.
JIF: Journal Impact Factor (dana wyświetlana tylko z poziomu LAN UZ)
2. Rozdziały w monografiach, podręcznikach, skryptach, publikacje konferencyjne w wydawnictwach książkowych (Rozdziały w wydawnictwach zwartych) (WZ-ROZ)
1. The Role of Adults in the Positive Development of Adolescents,
2023,
Marzanna Farnicka ,
W: Prevención y Atención de las Violencias, 2023 , (Red.) Miguel Bettin, Martha Leticia Gaeta González , Puebla: Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla, s. 80--91, ISBN: 9766078631797
https://investigacion.upaep.mx
Kod: MOR-INNEBibTeX
(pkt. 5)
3. Ethical Behaviour and Social Responsability from the Perspective of Modern Psychology,
2022,
Marzanna Farnicka ,
W: Security and Defence: Ethical and Legal Challenges in the Face of Current Conflicts, 2022 , (Red.) Juan Cayón Pena / ed. Juan Cayón Pena, Cham: Springer Nature (#), (Advanced Sciences and Technologies for Security Applications), s. 123--137, ISBN: 9783030959395
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.1007/978-3-030-95939-5
10. The climate of family relations as a 9rosk or protecive) factor of the social functioning in late adolescence,
2020,
Marzanna Farnicka ,
W: La Violencia en la Familia, 2020 / eds. J. Ramirez and V. Martinez - Otero Perez, Madrid: Universidad Compultense, CICA International Foundation, s. 140--152, ISBN: 978-84-1324-885-1
Kod: MOR-INNEBibTeX
(pkt. 5)
13. The key factors of acculturation in a diverse society. The reflection after the implementation of selected projects aimed at social integration and activation of individuals,
2019,
Marzanna Farnicka ,
W: Violencia y Diversidad Cultural, 2019 / ed. Valentín Martínez-Otero Pérez, Madryt: Nebrija Universidad, s. 57--69, ISBN: 9788412074703
Kod: MOR-INNEBibTeX
(pkt. 5)
16. Conditions for the development of creativity - individual and environmental pespective,
2018,
Marzanna Farnicka ,
W: Creativity and Innovation as Challenges for the Systems of Education - Cross Cultural Perspective, 2018 / ed. by Marzanna Farnicka, Noemi Serrano Diaz, Inetta Nowosad, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), (International Forum for Education, no. 11), s. 13--27, ISBN: 9788366220355
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4578459&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
[WZCZ-20689] [data modyf. 13-12-2021 11:09]
[20] [1]
17. Zaburzenia internalizacyjne w rozwoju dzieci - rodzaje, uwarunkowania, przeciwdziałanie,
2018,
Marzanna Farnicka ,
Jerzy Herberger ,
W: (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej. T.2: Inny w ławce szkolnej, 2018 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna farnicka, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (#), s. 77--110, ISBN: 9788380198074
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4396981&fromLocationLink=false&theme=nukat
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
20. Impact of Cyberspace on Individual Safety and Group Security ? A Human Developmental Psychology Approach,
2017,
Marzanna Farnicka ,
W: Cyberspace. Risks and Benefits for Society, Security and Development, 2017 / eds. J. Martín Ramírez, Luis A. García-Segura, -: Springer International Publishing (#), (Advanced Sciences and Technologies for Security Applications), s. 95--117, ISBN: 9783319549743
Kod: MOR-W1BibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.1007/978-3-319-54975-0_6
1. Brand Changes Me: An Exploratory Study of Perceived Changes in Consumers' Self-Concept in the Life Cycle,
2023,
Magdalena Kolańska-Stronka ,
Marzanna Farnicka ,
Piotr Mamcarz ,
Paweł Krasa ,
Agata Poręba-Chabros ,
Journal of Current Issues and Research in Advertising, Vol. 44, Iss. 4, 429--452, ISSN: 1064-1734, eISSN: 2164-7313,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.1080/10641734.2023.2206871
2. Models of Inclusive Education in Selected Educational Institutions in Czechia - Inclusive Education and Organization Culture,
2023,
Marzanna Farnicka ,
Vera Kosikova ,
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, Vol. 36, No 1, 45--61, ISSN: 0867-2040, eISSN: 2449-8521,
bibliogr.
Słowa kluczowe: children, inclusive education, organization culture, paradigm of school culture transformation, teachers
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.17951/j.2023.36.1.45-61
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 13-06-2023
[AWCZ-34539] [data modyf. 30-10-2023 08:41]
[49.5] [0.71]
3. Postawy niepełnosprawnych pracowników ZPCh wobec osób chorujących psychicznie. Część I: Podstawy teoretyczne,
2023,
Adam Kaźmierczak ,
Maria Paszkowicz ,
Marzanna Farnicka ,
Zeszyty Naukowe Akademii Górnośląskiej, nr 12, 82--90, ISSN: 2956-6673, eISSN: 2956-6681,
bibliogr.
rys.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: attitude, choroba psychiczna, components of attitude, disability, komponenty postawy, mental illness, niepełnosprawność, postawa
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.53259/2023.12.07
[AWCZ-35315] [data modyf. 25-07-2024 09:21]
[100] [1]
4. Postawy niepełnosprawnych pracowników ZPCh wobec osób chorujących psychicznie (studium przypadku wybranego ZPCH). Część II: Badania empiryczne,
2023,
Adam Kaźmierczak ,
Maria Paszkowicz ,
Marzanna Farnicka ,
Zeszyty Naukowe Akademii Górnośląskiej, nr 12, 91--104, ISSN: 2956-6673, eISSN: 2956-6681,
bibliogr.
rys.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: attitude components, choroba psychiczna, disability, heltered workplace (ZPCh), komponenty postawy, mental illness, niepełnosprawność, zakład pracy chronionej (ZPCh)
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 100)
DOI: 10.53259/2023.12.08
[AWCZ-35316] [data modyf. 25-07-2024 09:22]
[100] [1]
5. Socio-technological revolution: consequences to education,
2023,
Tina Lindhard ,
Marzanna Farnicka ,
Polish Psychological Forum, T. 28, nr 1, 99--112, ISSN: 1642-1043,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: aims of education, developmental environment, innovations in education
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.34767/PFP.2023.01.06
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 27-03-2023
[AWCZ-34680] [data modyf. 11-12-2023 09:16]
[28.28] [0.71]
6. Well-Being as a Factor Protecting Students' Engagement - Report from Polish-German after the COVID-19 Pandemic,
2023,
Marzanna Farnicka ,
Inetta Nowosad ,
Anna Weissbrot-Koziarska ,
New Educational Review, vol. 74, no 4, 57--70, ISSN: 1732-6729,
- [w druku]
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 140)
DOI: 10.15804/tner.23.74.4.05
7. Emotional Regulation and Social Support as Conditions for Aggressor and Victim Experience in Early and Late Adolescence - Developmental Psychopathology Lenses,
2022,
Marzanna Farnicka ,
International Journal of Education and Practice, Vol. 10, Issue 4, 350--370, ISSN: 2311-6897, eISSN: 2310-3868,
bibliogr.
tab.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: Adolescnce, Interpersonal relationships, Prevention of aggressive behavior, Preventive & risks factors
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.18488/61.v10i4.3198
8. 3D technology as a tool to improve the wellbeing of children and adolescents with autism spectrum disorder,
2021,
Marzanna Farnicka ,
Margarida Pocinho ,
Polish Psychological Forum, t. 26, nr 2, 153--170, ISSN: 1642-1043,
bibliogr.
rys.
wykr.
summ.
Słowa kluczowe: epizody wspólnego zaangażowania, 3D printer, creativity, ASD - zaburzenie spektrum autyzmu, ASD-Autism Spectrum Disorder, development, drukarka 3D, joint involvement episodes, kreatywność, rozwój
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.34767/PFP.2021.02.03
Open Access: Licence: CC-BY-NC-ND, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 01-06-2021
[AWCZ-32672] [data modyf. 09-12-2021 09:11]
[28.28] [0.71]
9. Dilemmas in Managing the COVID-19 Crisis,
2021,
Roman Dorczak ,
Marzanna Farnicka ,
Inetta Nowosad ,
Risks, 9(5), 1--14, ISSN: 2227-9091, eISSN: 2227-9091,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: adaptation and re-adaptation, health and social consequences of COVID-19, pandemic stress, re-adaptation, risk and protective factors
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.3390/risks9050080
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 21-04-2021
[AWCZ-31844] [data modyf. 26-04-2021 12:20]
[40.41] [0.58]
10. Positive Psychology in Poland Between 2001 and 2020: A Review of Available Articles,
2021,
Marzanna Farnicka ,
Ludwika Wojciechowska ,
Łukasz Wojciechowski ,
Frontiers in Psychology, Vol. 12, 1--5, ISSN: 1664-1078,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: PERMA, polish psychology, positive psychology, study review, three PP pillars, well-being
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.659337
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 15-11-2021
[AWCZ-32560] [data modyf. 30-06-2022 14:02]
[28.58] [0.41]
11. The Rules at the Youth Educational Centre - from the Perspective of Caretakers and Adolescents,
2021,
Marzanna Farnicka ,
Astina Koch ,
Research on Humanities and Social Sciences: Special Issue for SIGeP2020, Vol. 11, No. 21, 10--17, ISSN: 2224-5766, eISSN: 2225-0484,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: adolescence, prison rehabilitation, rules, subculture
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.7176/RHSS/11-11-02
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 30-06-2021
[AWCZ-32671] [data modyf. 09-12-2021 08:42]
[2.5] [0.5]
12. Zasady i ich percepcja w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym - perspektywa wychowanków i wychowawców,
2021,
Marzanna Farnicka ,
Astina Koch ,
Aneta Osipowicz ,
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, Vol. 34, No 3, 119--134, ISSN: 0867-2040, eISSN: 2449-8521,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: nastolatkowie, normy, placówki resocjalizacyjne, wychowawcy, zasady
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 40)
DOI: 10.17951/j.2021.34.3.119-134
Open Access: Licence: CC-BY, Article mode: OPEN_JOURNAL, Release time: AT_PUBLICATION, Text version: FINAL_PUBLISHED, Date of publication: 23-12-2021
[AWCZ-33106] [data modyf. 01-04-2022 11:17]
[23.09] [0.58]
13. Praktyki studenckie jako pierwszy krok rozwoju zawodowego - refleksje nad doświadczeniami młodych pedagogów,
2020,
Marzanna Farnicka ,
Astina Koch ,
Dyskursy Młodych Andragogów, 21, 165-175, ISSN: 2084-2740,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: conflict, evaluation, ewaluacja, konflikt, pentabase, pentabaza, praktyki studenckie, professionalisation, rozwój zawodowy, student internships
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
DOI: 10.34768/dma.vi21.566
[AWCZ-26030] [data modyf. 08-10-2021 09:26]
[10] [0.5]
14. 3D printing skills as a resource fo the development of creativity in middle childhood,
2019,
Marzanna Farnicka ,
Noemi Serrano Diaz ,
Lubuski Yearbook, tom 45, część 1, 123--134, ISSN: 0485-3083,
bibliogr.
summ.
http://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/tom-45-2019/
- 10.34768/rl/2019.v451.07
Słowa kluczowe: constructivism, inequality, innovation, pre-school education, skills
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 20)
[AWCZ-24807] [data modyf. 14-12-2021 14:03]
[10] [0.5]
15. Action Research as an Element of Integrative Research Model in Social Sciences : Badania w działaniu jako element integracyjnego modelu badań w naukach społecznych.,
2019,
Marzanna Farnicka ,
Przegląd Badań Edukacyjnych, Vol. 1, no 28, 219--233, ISSN: 1895-4308, eISSN: 2392-1544,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: mixed methodology, qualitative approach, research traditions, scientific cognition
Kod: CZR-N-WYKAZBibTeX
(pkt. 70)
DOI: 10.12775/PBE.2019.012
[AWCZ-24623] [data modyf. 21-06-2021 12:40]
[70] [1]
16. Addressing the issue of violence in our society. The ten most important rules in the light of the study on "Society without violence",
2019,
Marzanna Farnicka ,
Jonathan Chumas ,
Kultura bezpieczeństwa. Nauka - Praktyka - Refleksje, nr 33, 9--16, ISSN: 2299-4033,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-24387] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
17. Czy warto być altruistą?,
2019,
Marzanna Farnicka ,
Psychologia w Szkole, 1(54), 28--33, ISSN: 1731-836X,
Kod: CZR-INNE3BibTeX
(pkt. 0)
[AWCZ-23781] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
18. Developmental Psychopathology Approach in Addiction Diagnosis in Adolescence,
2019,
Marzanna Farnicka ,
Miguel Bettin ,
Psychology, vol. 10, no 5, 1--12, ISSN: 2152-7180, eISSN: 2152-7199,
Słowa kluczowe: Addiction, Context, Diagnosis, Youth Development
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.4236/psych.2019.105046
[AWCZ-24389] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
19. Digitalization of education in the context of digital inequality,
2019,
M. A. Abramova ,
Marzanna Farnicka ,
Professional Education in the Modern World. Russian Scientific Journal, Vol. 9, no 4, 3167-- 3176, ISSN: 2224-1841,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: digital gap, digital literacy, digitalization of education, sociocultural prerequisites of information technologies implementation
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-25165] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
20. Między pozytywizmem a interpretatywizmem - badania w działaniu jako element modelu badań w psychologii,
2019,
Marzanna Farnicka ,
Czasopismo Psychologiczne, vol. 25, nr 2, 143--149, ISSN: 1425-6460,
Słowa kluczowe: axiology, contextualism, epistemology, reflection on research process
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.14691/CPPJ.25.2.143
[AWCZ-24372] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
21. Bilingual language acquisition in preschool age: The emotional context of kindergarten daily routines,
2018,
Margarida Pocinho ,
Agnieszka Olczak ,
Marzanna Farnicka ,
PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI, nr 1, 30--39, ISSN: 1734-1582, eISSN: 2451-2230,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: bilingual language acquisition, daily routines, emotional learning context, kindergarten, young children
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 14)
DOI: 10.26881/pwe.2018.40.03
23. High Technology and Transformation of the Education system: constructive and destructive results,
2018,
R. Kamenev ,
V. V. Krasheninnikov ,
Marzanna Farnicka ,
M. Abramowa ,
Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin, vol. 8, no 6, 104--119, eISSN: 2226-3365,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-23618] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.25] [0.25]
24. Hiperatividade com défice de atençao e rendimento neuropsicológico: do diagnóstico a intervençao em contexto escolar,
2018,
Margarida Pocinho ,
N. Fernandes ,
Marzanna Farnicka ,
Revista de Psicologia, Educaçao e Cultura, vol. XXII, no 1, 86--103, ISSN: 0874-2391,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
29. Rozwój kreatywności dzieci w okresie średniego dzieciństwa i jego uwarunkowania,
2018,
Marzanna Farnicka ,
Maria Żochowska ,
Psychologiczne Zeszyty Naukowe, nr 1, 93--108, ISSN: 2451-1420,
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-24370] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
30. Understanding the family violence - the intergenerational transmission as a explanatory mechanism of the second geneneration behaviour,
2018,
Marzanna Farnicka ,
Quicio, Revista de Psicología, nr 3, 15--31, ISSN: 2539-469X,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-22618] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
31. What Can Psychology Offer in Security Sciences - Cross-Cultural Psychology Approach,
2018,
Marzanna Farnicka ,
Security Dimensions: International & National Studies, no 25, 43--57, ISSN: 2353-7000,
bibliogr.
summ.
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 7)
DOI: 10.24356/SD/25/2
[AWCZ-22822] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[7] [1]
32. Znaczenie dobrostanu nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły. Implikacje badawcze,
2018,
Inetta Nowosad ,
Marzanna Farnicka ,
Przegląd Badań Edukacyjnych, Vol. 2, No. 27, 147--166, ISSN: 1895-4308, eISSN: 2392-1544,
bibliogr.
summ.
https://apcz.umk.pl/PBE/article/view/PBE.2018.022
- 10.12775/PBE.2018.022
Słowa kluczowe: effective school, organisational development of school, school culture, well-being
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 13)
[AWCZ-23422] [data modyf. 14-12-2021 13:43]
[6.5] [0.5]
33. 3D Technology for Children in Disadvantage Situations : Tecnologia 3D para crianças desfavorecidas,
2017,
Margarida Pocinho ,
Soraia Garcěs ,
Noemi Diaz ,
Marzanna Farnicka ,
Revista de Estudios e Investigaciôn en Psycología y Educaciôn, nr 13, 1--3, ISSN: 1138-1663, eISSN: 2386-7418,
Słowa kluczowe: 3D technology, creativity, dream makers, multiple intelligences
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.17979/reipe.2017.0.13.3063
[AWCZ-22151] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.25] [0.25]
34. Aggressiveness, social support and school experiences as dimensions differentiating negative and positive adaptation among adolescents,
2017,
Marzanna Farnicka ,
Current Issues in Personality Psychology, nr 4, 285--302, ISSN: 2353-4192, eISSN: 2353-561X,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: adaptation, adolescents, aggression, risk factors
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 12)
DOI: 10.5114/cipp.2017.70740
35. Improvement o mental healh and cooperation skills: curiculum o peacekeeping personnel,
2017,
Marzanna Farnicka ,
Juan Carlos Fernández ,
J. Martin Ramirez ,
Polish Psychological Forum, tom 22, nr 1, 161--174, ISSN: 1642-1043,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: coping with stress,, development of one's own resources, health protection,, professional competences,
Kod: CZR-WYKAZBibTeX
(pkt. 12)
DOI: 10.14656/PFP20170109
[AWCZ-21264] [data modyf. 06-04-2021 13:59]
[4] [0.33]
36. Introduction,
2017,
Marzanna Farnicka ,
Hungarian Educational Research Journal (HERJ): Different Areas of Students - Problems Towards Understanding and Overcoming, vol. 7, no 4, 7--11, ISSN: 2064-2199,
bibliogr.
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.14413/HERJ/7/4/1
[AWCZ-22346] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
37. Mental Problems in Adaptation of HE Students - Organizational and Individual Model of Coping with Adaptation Problems among Students,
2017,
Marzanna Farnicka ,
Hungarian Educational Research Journal (HERJ): Different Areas of Students - Problems Towards Understanding and Overcoming, vol. 7, no 4, 75--84, ISSN: 2064-2199,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: adaptation, coping, optimization, student mobility
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.14413/HERJ/7/
39. O pracoholizmie raz jeszcze - jak zabezpieczyć się przed ryzykiem?,
2017,
Natalia Nowak ,
Marzanna Farnicka ,
Remedium, nr 7-8, 14--16, ISSN: 1230-7769,
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
[AWCZ-21933] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[2.5] [0.5]
40. The Impact of Cyber-Activity on Human Development,
2017,
Marzanna Farnicka ,
Humanities and Social Sciences Letters, vol. 5, nr 2, 43--53, ISSN: 2312-5659, eISSN: 2312-4318,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: Behavior analyse, Brain, Context of development, Cyber-activity
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.18488/journal.73.2017.52.43.53
[AWCZ-21595] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[5] [1]
41. The Role of Assessment in Teaching Interaction for the Development of Autonomy,
2017,
Vera Kosikova ,
Marzanna Farnicka ,
Hanna Liberska ,
Hungarian Educational Research Journal (HERJ): Different Areas of Students - Problems Towards Understanding and Overcoming, vol. 7, no 4, 23--34, ISSN: 2064-2199,
bibliogr.
tab.
summ.
Słowa kluczowe: Bloom's taxonomy, assessment criteria, formative function, work with errors
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.14413/HERJ/7/4
[AWCZ-22347] [data modyf. 06-04-2021 14:00]
[1.67] [0.33]
42. Well - being and work engagement: teachers' professional advancement and how to manage it over time,
2017,
Renata Socha ,
Marzanna Farnicka ,
Inetta Nowosad ,
Acta Medicinae et Sociologica, vol. 8, 115--132, ISSN: 2062-0284,
bibliogr.
summ.
Słowa kluczowe: commitment at organization, commitment at work, satisfaction, well-being
Kod: CZR-INNE-5BibTeX
(pkt. 5)
DOI: 10.19055/ams.2017.8/25/7